Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Jag (EBD) blev uppgraderad gratis idag på flighten till San Francisco (från Arlanda via Köpenhamn). Hade Plus saver som originalbiljett och fick business. Trevligt säger jag så här halvvägs genom flygningen :)
Fick ett mejl ca 24 timmar innan med samma budskap + att personen som checkade in mig upplyste mig om detta trevliga faktum.
 
Det är därför jag brukar boka sista raden så man får överblick var man skall springa när man hör dong dong :)
Jag brukar snacka med personalen i gate vid boarding. Har löst det 2 gånger HKG-ARN med en hel 4a vid halvfulla flighter.

Fixade även en 4a på en i princip fullsatt EWR-ARN åt kusinen i slutet av januari. Snackade med personalen vid boarding då också, själv satt jag i business den flighten så tyckte de var de minsta jag kunde göra för kusinen.
 

frankw

Medlem
Flyger till LAX på lördag och är bokad i GO. Det ser knökfullt ut i PLUS, kan man som Diamond då hoppas på en CU till BUSINESS där det verkar finnas lite ledigt?
Är det någon som varit med om det?
 

Canadien

Medlem
Flyger till LAX på lördag och är bokad i GO. Det ser knökfullt ut i PLUS, kan man som Diamond då hoppas på en CU till BUSINESS där det verkar finnas lite ledigt?
Är det någon som varit med om det?
Hoppas kan man alltid men var beredd på att bli besviken. Det händer att CU ges Go-Business även om det vanligaste verkar vara en klass upp, och oftast Go-Plus.
 

mha321

Medlem
Flyger till LAX på lördag och är bokad i GO. Det ser knökfullt ut i PLUS, kan man som Diamond då hoppas på en CU till BUSINESS där det verkar finnas lite ledigt?
Är det någon som varit med om det?
Chansen är nog betydligt större att någon uppgraderas från plus till business (cu, eller plusgrade) och att du isåfall får cu till dennes plus plats.

Men hoppas kan man alltid!
 

palmen

Moderator
Flyger till LAX på lördag och är bokad i GO. Det ser knökfullt ut i PLUS, kan man som Diamond då hoppas på en CU till BUSINESS där det verkar finnas lite ledigt?
Är det någon som varit med om det?
Jag har fått till Business från GO en gång. Alla andra ggr till plus. Kan ju vara så att du får plus och någon i plus får Business, då får de två glada kunder. Eller att flera i plus har plusgrade som går igenom och det blir lediga platser i plus.
Man bör utgå ifrån att inte få något och när det väl händer blir man glad istället för besviken att man inte får någon uppgradering.
 

Ormen

Medlem
Mitt dryga år som Diamond har inneburit 7 longhauls i Go. Inte blivit uppgraderad en enda gång. Samtliga resor från Cph till USA.
 

palmen

Moderator
Mitt dryga år som Diamond har inneburit 7 longhauls i Go. Inte blivit uppgraderad en enda gång. Samtliga resor från Cph till USA.
Betydligt vanligare på 330 än 340 med tanke på storlek på plus kabinen. Är med andra ord ingen fördel att flyga från Köpenhamn om man hoppas på en Courtesy. Alla mina är från Arlanda respektive från Tokyo som blev till Business
 
Toppen