Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Ormen

Medlem
Betydligt vanligare på 330 än 340 med tanke på storlek på plus kabinen. Är med andra ord ingen fördel att flyga från Köpenhamn om man hoppas på en Courtesy. Alla mina är från Arlanda respektive från Tokyo som blev till Business

Absolut, grämt mig över detta många gånger och överväger starkt att börja flyga från Sturup istället..
 

h9kh9k

Medlem
På 1,5 år som diamant har jag åkt 8 long haul med sas, fått CU på 5 st av dessa.

Fyra av dessa har varit Go->Plus, en Go->C (CPH-ORD). Endast en gång har både ut och hemresa blivit uppgraderad, då var det CPH<->MIA som båda fick Go->Plus (Hemresan kom som mail ca 16 timmar efter dom nekat min plusgrade). Fått på två bokningar i rad, men då med 'periodbyte' i mellan.

Så facit efter 16 legs är 6 st CU vilket jag är väldigt nöjd med, minst ett leg på varannan resa har gått in.
 

Kimmen00

Medlem
Vart Diamond i 2 år och har åkt kanske 12 long hau t/r med SAS under den tiden, alla i Plus. Fått CU 4 gånger (vad jag kommer ihåg). Från plus->C
En gång cph-iad, en gång ord-arn, en gång arn-ewr och en iad-cph.
 

Wendestam

Medlem
Blev Diamond i Juni 2014 och har gjort 20 enkelresor med SAS longhaul. Fem av dessa var i Plus, resten i business, men aldrig fått en CU.
Gäller sträckorna OSL-EWR, EWR-ARN, CPH-ORD, ORD-ARN, ARN-HKG, NRT-CPH.
Väntar med spänning på första CU som jag hoppas trillar in under hösten till Chicago eller Los Angeles:)
 
Toppen