Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Har en bokad resa till Dublin i påsk med SAS, har nu fått ett erbjudande om en voucher.

Vad är känslan, värt att vänta o hoppas komma iväg, eller nappa på erbjudandet?
Hur länge kommer dom att erbjuda vouchern?

Har en bokad resa till Dublin i påsk med SAS, har nu fått ett erbjudande om en voucher.

Vad är känslan, värt att vänta o hoppas komma iväg, eller nappa på erbjudandet?
Hur länge kommer dom att erbjuda vouchern?
Avrådan från UD omprövas först 14/4 så du kommer inte iväg över påsk utan att bryta mot denna.

Avrådan från UD omprövas först 14/4 så du kommer inte iväg över påsk utan att bryta mot denna.

Ok, tack.

Får fundera om det är värt att åka, har tidigare åkt till platser som UD avråder ifrån, men det gick att lösa med försäkringsbolaget den gången.
Tack o lov så har jag inte bokat något hotell så det är ju enkelt att styra om resan.

Nu har jag avbokat nästa helgs London resa. Denna gång hade jag redan bokat om till nya flyg pga det ställda flighter vilket renderade att jag nu bokade av mot voucher hos SK respektive BA.

@trekker När det här väl är över väntar TP runs med BA!

EK

Canceled flights | SAS

Här är de inställda SAS-flighterna. Lär väl fyllas på en hel del.

Jag har en bokning som är listad som inställd (T/R ARN-ORD, ej fullflex, med SAS), men på "mina sidor" verkar allt vara som vanligt.
Hur gör man för att få tillbaka pengarna? Kan välja att avboka som "vanligt", men då antar jag att jag bara får tillbaka skatter & avgifter?
Vill inte heller att SAS bokar om mig via CPH.

Toppen