Även jag åker till Mallis nästa vecka, fast från CPH. Vi avvaktar någon dag till huruvida test behövs eller ej.Vi åker också ner nästa vecka men har bokat antigentest på ARN 3t innan avgång för de vuxna.
Även jag åker till Mallis nästa vecka, fast från CPH. Vi avvaktar någon dag till huruvida test behövs eller ej.Vi åker också ner nästa vecka men har bokat antigentest på ARN 3t innan avgång för de vuxna.
Ja, antigen räcker sedan början av juni. Men om Västra Götaland hinner bli grönt före avresan krävs inget test alls. Inte heller om din kompis är fullvaccinerad (2 doser + 14 dagar) före avresan.Nu när vi pratar Spanien och har åkt på den otacksamma uppgiften att hjälpa en kompis att ta sig dit i mitten av juli.
Jag gör tolkningen att det räcker med antigentest. Personen i fråga skall flyga från Göteborg. Har jag rätt eller fel??
Nedan ett urklipp från spanska myndigheter samt länk till den som vill ha mer information:
Spain Travel Health (spth.gob.es)
- has had a diagnostic test, within 48 hours prior to arrival in Spain (NAAT (nucleic acid amplification test, e.g. RT-PCR, RT-LAMP, TMA) / RAT (rapid antigen test)), with negative result.
Någon som har koll på vad som gäller vid inresa till USA i dagsläget och om det vankas uppöppning av landet snart? Vi har en resa bokad till SFO OCH LA i september, vågar man hoppas på att man kommer dit?![]()
Enligt italienska nyheterna, nu på morgonen, så verkar Delta-versionen skicka tillbaka vissa regioner direkt från zon vit (få begränsningar) till röd (den allra mest stränga) bara dagar efter man öppnade upp landet. Inget offentligt på statliga sidor ännu, men i t.ex. regionen Molise så har uttalat sig om att man troligen tvingas "stänga igen" inom kort.
Visserligen inte Lissabon men en annan dela av Portugal:Även Lissabon har det rapporterats om kan komma att stänga om inte smittan vänder ner de kommande dagarna.