Corona-viruset har eskalerat över hela värden, frågan är hur mycket kommer detta att påverka världsekonomin?
Att det kommer att kosta flygbolagens ekonomi är självklart, Lufthansa gruppen ställer 13 maskiner, såg att SAS räknar att detta kommer att kosta runt 150 miljoner SEK.
Cathay Pacific uppmanar personalen att ta tre veckors obetald ledighet.
Har inte sett hur hotellens bokningar ser ut, men de ser förmodligen inte ljust ut.
Det är ca 5 veckor sedan den första tråden om viruset startade här på BC, jag tror ingen här på BC trodde att viruset skulle påverkas i så här stor utsträckning.
Om man ser 5 veckor framåt så arbetar flygbolagen (kanske inte internt) med att det hela är över när sommartidtabellen börjar att gälla.
Turistnäringen till och från vissa områden kommer nog att få det tufft en lång tid framöver.
Vad händer med OS i Tokyo i sommar?
Alla stora mässor, i Barcelona ställde man in telecom mässan med kort varsel.
Personligen har jag med hjälp av SAS ställt in en resa till Kina i början av mars, har en resa till Japan i slutet av april där returen är via PVG med Lufthansa, kommer de att ha börjat flyga på Kina då?
Lufthansa/Swiss flygning till Peking i början av juni kommer den att bli av, hur känns det att åka dit?
SAS flygning till Milano i juli vad händer i det området?
Visst har man blivit påverkad i sitt resande och hur ser framtidens möjligt att resa när det gäller Corona ut?
När jag kom till USA häromdagen satt passpolisen med munskydd, har aldrig sett det i USA vad jag kan minnas, den första frågan var när han bläddrade igenom passet, har du varit i Kina de senaste 20 dagarna?