Blev du inte ombokad? Jag fick min hemresa ombokad en dag senare från sön till mån, och alternativa rutter med sas är ju Shanghai/Peking så känns som det blir säkrast att stanna kvar en dag/åka hem en dag tidigare än planerat.Verkar som SAS dragit ner frekvensen på SK965 (CPH-HKG) i Mars. Körs endast torsdagar, lördagar och söndagar och därmed SK966 endast lördag, måndag, tisdag. Upptäckte precis att min fredagsresa till HKG om ett par veckor blivit inställd.
Blev du inte ombokad? Jag fick min hemresa ombokad en dag senare från sön till mån, och alternativa rutter med sas är ju Shanghai/Peking så känns som det blir säkrast att stanna kvar en dag/åka hem en dag tidigare än planerat.
Vår flight TG401 från BKK-SIN den 12/4 kl 19:40-22:55 har precis blivit inställd och istället är vi ombokade till TG409 den 12/4 kl 16:25-19:40. Finns inga andra alternativ när jag har letat själv och Tallin kunde inte heller finna något så bara att gilla läget. Är helt fullt så gick ej att byta platser i nuläget heller.
Återstår att se om det hinner bli fler ändringar eller om vi får blåsa av hela resan för att det utvecklas negativt i Singapore eller Bangkok framöver.
Nu fick vi plötsligt närmare 6 timmar på Changi, så vad roar vi oss med där? Vet att det iaf är en av de bättre flygplatserna i världen att fastna flera timmar på.![]()
Ja vad vill ni göra?Vår flight TG401 från BKK-SIN den 12/4 kl 19:40-22:55 har precis blivit inställd och istället är vi ombokade till TG409 den 12/4 kl 16:25-19:40. Finns inga andra alternativ när jag har letat själv och Tallin kunde inte heller finna något så bara att gilla läget. Är helt fullt så gick ej att byta platser i nuläget heller.
Återstår att se om det hinner bli fler ändringar eller om vi får blåsa av hela resan för att det utvecklas negativt i Singapore eller Bangkok framöver.
Nu fick vi plötsligt närmare 6 timmar på Changi, så vad roar vi oss med där? Vet att det iaf är en av de bättre flygplatserna i världen att fastna flera timmar på.![]()
Då vi inleder vår resa med 5 nätter i just Singapore så struntar vi att åka in till stan. Just nu lutar det åt ett besök på The Jewel, alt. så håller vi oss bara landside och kör någon av trädgårdarna, bio kanske om det är någon film som tilltalar oss och hänger i loungen.Ja vad vill ni göra?
Det är en fantastisk flygplats att resa via och det finns allt från gratis Bio, Pool, Fjärilspark, The Jewel och massa roliga affärer, eller varför inte ta sig in till Singapore som tar ca 15-20min med taxi och ta en promenad runt Marina Bay? Lätta att pollitera väskorna om man inte vill ha dom med in till stan (på terminal2 lämnar man dom för en liten kostnad) dock vill dom inte ha bärbara datorer för då måste säkerhetspersonal komma och scanna dom och det tar 20 min extra.
Nog för att Changi är en trevlig flygplats, men att spendera 5 nätter där känns mer än överdrivetDå vi inleder vår resa med 5 nätter i just Singapore så struntar vi att åka in till stan. Just nu lutar det åt ett besök på The Jewel, alt. så håller vi oss bara landside och kör någon av trädgårdarna, bio kanske om det är någon film som tilltalar oss och hänger i loungen.