Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Jag är tveksam till att det blir resor innan september för min del....
Det gäller nog inte bara för din del, utan även för oss andra.

Ja min 60 års resa till Singapore i maj fryser ju inne. Tur som fan att inget hotell är förbetalt och att vi hoppade förstavalet som var Rovos Rail i Sydafrika. Då hade allt varit förbetalt och ett "Once in a life time moment" hade brunnit inne... Nu har vi den kvar till senare :)

Jag tycker inte att din fundering var orimlig. Viruset har redan fäste i de flesta länder och förändrad syn på hur man bäst skadehanterar följderna skulle kunna förändras.
Som ett exempel. Tror du Hong Kong tar emot flighter från nåt ställe de närmaste månaderna? De har 800 smittade och 7 000 000 boende i landet med go kontroll på viruset. EU:s länder kommer ha uppskattningsvis 10-50% smittade i Maj beroende på taktik.

Ser mörkt ut för sommarresorna nu i och med att UD:s avrådan är förlängd till 15 juni. :(

Försöker få en uppfattning om hur det ser ut i tiden när flygbolagen börjar ställa in flyg.

Tänker att det är en del BC-are som fått sina utrikesflygningar med BA, Norwegian eller SAS avbokade och kanske kan posta sina erfarenheter;
  1. Ungefär hur lång tid innan avgång ställde BA/Norwegian/SAS in?
  2. Om det var det i samband med UD:s första avrådan (den 14 mars och gällde fram till 14 april), hur strax därefter ställde BA/Norwegian/SAS in?
Många tack! :)

Har inte riktigt fått kläm på vad som gäller med ersättning vid inställd award resa? Samma ersättning som vanlig resa?

Toppen