Senator
Moderator
Thailand och Bangkok känns för osäkert för tillfället. För mycket osäkerhet kring hur läget egentligen är etc.
Frågan är hur jag ska tänka kring Singapore? Och har två mellanlandningar på vägen ditt, via München och Zürich. Läget känns inte jättebra just nu så lutar mer och mer åt att jag får ta smällen och förlora vouchern, bokningskostnaden och kostnaden för vår revenuebiljett SIN-BKK.
Vill bara få lite input här ifrån innan jag fattar några beslut. Till slut blir man lite lätt förvirrad med alla tankar och bud från media som virvlar runt i en allt högre hastighet.
Det är ett svårt läge. Min amatörbedömning är att ur ett riskperspektiv med bra förhållningssätt så är det kanske små chanser att bli sjuka. Nu vet jag inte exakt när ni skall åka, men den mer troliga risker är att Thailand/Singapore inför restriktioner för resande FRÅN Sverige, eller karantän på vägen hem och/eller att flygen ställs in.
Jag skulle ha åkt till Singapore nästa vecka men det finns inte en chans att jag åker som läget är nu.
Jag skulle ställt mig frågan: kommer denna resa ge vad vi vill i form av lugn, trygghet, upplevelser? Om vi skall gå runt och vara oroliga på plats ja då får man fundera på om det är värt det.
Vas säger SAS om att byta på en utgått voucher? Det verkar som andra har fått ok att boka om.