Har en award-resa till Australien/Nya Zeeland som har ändrats massor det senaste.
Skulle egentligen till Tyskland nästa vecka men inställd pga Corona. Hade bokat resan vidare därifrån och eftersom jag redan hade open jaw på destinationen behövde jag hotell båda vägarna på LHR och separat flyg från Tyskland till Sverige.
När den resan blev inställd ändrade jag till t/r GOT-SYD bara, behövde inte längre hotellnätterna eller flyget från Tyskland, dumt nog ej avbokningsbart så risk för att dessa vaskas (beroende på om bolagen är schyssta och avbokar gratis ändå). När jag ändrade bokade jag via ZRH, LHR, SIN men Swiss ställde in en av flygen så bokades om med Luftwaffe via FRA,LHR,SIN. Nu har även LH ställt in och jag har blivit ombokad med BA hela vägen från GOT-SYD. Med tanke på takten som saker ändras just nu så är det ju inte orimligt att detta hinner ändras tills på lördag när jag åker men ändå lite kul att SAS bokade om till BA, hoppas bara 777 blir utbytt till A350 och nya stolarna.
Några av nätterna i Australien/NZ är avbokningsbara, hoppas bara att jag kommer fram (att europeer inte blir nekade inträde som i USA), i värsta fall blir jag fast i något av länderna på vägen, Australien, Nya Zeeland, Singapore eller UK men tar med jobbdatorn så får jag jobba från ett hotellrum, sjukhussäng eller solstol istället
Räknar också med att stanna hemma minst 2v när jag kommit tillbaka så får köpa lite saker att frysa in innan man åker så man klarar sig.