Senaste nytt

COOP Medmera mer

Men totalsumman av poängen är väl efter uttag av poäng, så om du har växlat in poäng stämmer den inte.

Eller minns jag fel?

Jag har ett problem med coopverify.py som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.

Allt fungerar bra till att jag skrivit in "python coopverify.py <mailadress> <startmånad> <slutmånad>" jag får då att jag ska ange lösenord vilket jag försöker göra men får inte fram några tecken i kommandotolken. Någon som har haft samma problem eller är det faktiskt så att man inte får tecken när man skriver lösenordet? :)

Om det nu är meningen att det ska fungera som det gör ovan för mig så får jag följande problem när jag skriver i lösenordet och trycker på enter:
Visa bifogad bild 50136

Ska sägas att jag kör Windows 7.

Strunta i detta, jag som är dum i huvudet :D

Försöker använda coopverify.py. Har ladda hem pyton 3.X och lagt filen på skrivbordet. Har öppnat det och ändrat "username" till min email och "password" till mitt lösenord. I terminalen skriver jag sedan

coopverify.py EMAIL@gmail.com 2015-07 2015-08
och får resultatet:

File "coopverify.py", line 53
'username': EMAIL@gmail.com,
^
SyntaxError: invalid syntax

Vad gör jag för fel?

Om nu inte scriptet har ändrats sen jag körde det, så är det rätt enkelt. Ladda hem en 2.7 version av Python istället så fungerar det.

J
Hur gjorde du för att få det att funka?

Jag laddade ner Python från nån länk i tråden.
Laddade ner verify till skrivbordet.
Kopierade strängen (man ska skriva i terminalfönstret) in i ett mail.
Där redigerade jag strängen så den inkluderade min emailadress jag använder på Coop.
Jag ändrade även tiden jag ville ha inkluderat i min fråga.

Sparade mailet så att jag har allt klart till nästa gång.

Öppnade terminalfönstret, klistrade in strängen och tryckte enter.

Fråga om lösenord kommer upp.
Fyller i det, enter.
Klart.

Jag liksom flera andra fick för mig att jag skulle in i scriptet och mecka men så är det ju inte.

Sen när jag sitter med all bra info återstår ju att reda ut resultatet och ha nåt vettigt att komma med till coops kundtjänst... Där står jag nu.

Toppen