Senaste nytt

COOP Medmera mer

Låter som om det kommer en försämring inom kort. Hoppas bara att man inte tar bort SAS som partner, det skulle vara en katastrof pga betalning via Betalo. Växlade in 900 K poäng, nu kommer säkerligen ett specialerbjudande om 20 poäng för hundra innan dagen är slut:)

Hur ser det egentligen ut med denna typen av smygförändringar? Finns det inte i medlemsvillkoren att förändringar måste annonseras ut tydligt, flera månader i förväg?

Gällande förändringar så skickade Coop ut en undersökning om deras partners för en tid sedan. Jag deltog i den och fick just uppfattningen att förändringar är på gång. Min uppfattning var att man dels ville göra sig av med partners och sedan dess har faktiskt Swebus försvunnit (iaf möjligheten att ta ut presentkort där).

En annan uppfattning jag fick är att man vill börja samarbeta ev. med något tågbolag. Då Coop försöker hålla en miljöprofil så är risken kanske att man försöker byta ut SAS mot t.ex. SJ/MTR Express och får det till en sk. "enhancement".

Sedan skall man även komma ihåg att EU infört tak på transaktionsavgifter och flera kort har drabbats hårt, värst är väl OKQ8 Visa som gått från 1% till 0,3%. Coop har däremot inte gjort någon mer försämring än Betalo än så länge. Risken är ju överhängande att man försöker behålla intjäning etc på egna programmet men försämrar mot partners med sämre kurs och liknande eller i värsta fall säger upp samarbeten. Min uppfattning är ju att det saknas en balans mellan Coop <> SAS och att växling uteslutande sker från Coop > SAS, vilket i så fall är en ren kostnad för Coop.

Jag har nu växlat iaf =) Jag tror risken är betydligt sämre för försämringar än en 20% kampanj iaf :/

Fegade också ur och växlade in en halv miljon poäng. Vill inte ta risken att bli utan eurobonus-poäng och behöva handla ekologisk gräddfil för allt. Som ovanstående skrev så känns det mindre sannolikt nu att det dyker upp någon ny kampanj. Men men, time will tell

Jag har bara drygt 20k för tillfället och avvaktar således. Skaffade Coop MedMera och Betalo vid årsskiftet, surt om samarbetet skulle avslutas. Kan man säga upp CMM-kortet utan problem?

Gällande förändringar så skickade Coop ut en undersökning om deras partners för en tid sedan. Jag deltog i den och fick just uppfattningen att förändringar är på gång. Min uppfattning var att man dels ville göra sig av med partners och sedan dess har faktiskt Swebus försvunnit (iaf möjligheten att ta ut presentkort där).

En annan uppfattning jag fick är att man vill börja samarbeta ev. med något tågbolag. Då Coop försöker hålla en miljöprofil så är risken kanske att man försöker byta ut SAS mot t.ex. SJ/MTR Express och får det till en sk. "enhancement".

Sedan skall man även komma ihåg att EU infört tak på transaktionsavgifter och flera kort har drabbats hårt, värst är väl OKQ8 Visa som gått från 1% till 0,3%. Coop har däremot inte gjort någon mer försämring än Betalo än så länge. Risken är ju överhängande att man försöker behålla intjäning etc på egna programmet men försämrar mot partners med sämre kurs och liknande eller i värsta fall säger upp samarbeten. Min uppfattning är ju att det saknas en balans mellan Coop <> SAS och att växling uteslutande sker från Coop > SAS, vilket i så fall är en ren kostnad för Coop.

Jag har nu växlat iaf =) Jag tror risken är betydligt sämre för försämringar än en 20% kampanj iaf :/

Håller med om att COOP håller en så tydlig miljöprofil, vilket gör att SAS-samarbetet riskerar att försvinna.
Vet att Akademibokhandeln försvann som partner förra året, man verkar alltså minska sina samarbeten rejält.
Dags att växla in nu?

"Vad har hänt med möjligheten att köpa 10 000 EBP för 60 000 MMP? Jag förutsätter att ni inte gör en så omfattande försämring av ert medlemsprogram utan att meddela era kunder i förväg."

Får se vad jag får för svar. Har över 200 K MMP som ju känns rätt värdelösa om de inte går att växla in vettigt.

Har du fått något svar ännu?

Toppen