Senaste nytt

COOP Medmera mer

Jag är en av de ängsliga, växlade in 120.000 poäng idag. Jag tror inte det är någon kampanj på gång i närtid, så det smärtar inte alltför mycket.
Helt rimligt ändå. Du förlorade endast 3000 eurobonus i bästa/sämsta fall. Du säkrade dock drygt 20000 oavsett.

Själv behöver jag ca 30000 eurobonus extra inför en resa i höst till USA så antingen växla nu och boka resan dock bara med business ena vägen eller ha is i magen och boka senare bär fler business släpps.

• Gilla
Reactions: Gus
Jag förväntade mig ett svar på fråga från tillfrågad, i detta fallet Coop.
Och inte en spekulation från medlem på forum utifrån att situationen inte är förändrad.
Situationen är inte förändrad, det kan alla med en internetuppkoppling se här:
SAS
Så då återstår bara frågan vem det är som spekulerar?

I alla händelser så ska det bli intressant att se vad @Whiskey får för svar sedan. Om han får svar då :)

Man undrar ju hur många timmar det går åt på kundtjänst på Coop för att hantera alla frågor som rör deras samarbete med SAS.
Klart det kan komma en försämring när det kostar mer än vad det ger

Situationen är inte förändrad, det kan alla med en internetuppkoppling se här:
SAS
Så då återstår bara frågan vem det är som spekulerar?

I alla händelser så ska det bli intressant att se vad @Whiskey får för svar sedan. Om han får svar då :)

1. Jag har inte ifrågasatt möjligheten att fortfarande konvertera 60k/180k MMP till 10k/30k EBB.

2. Vad jag ville ha svar på var följande punkter som Whiskey frågade;
¤Försämring av medlemsprogrammet
¤Meddela kunder i förväg om försämring

3. Utifrån nedre citat så skulle jag vilja påstå att det har förändrats något.
Även om det i nuläget endast innebär att det är från en annan länk man får samma växlingskurs som innan (60k/180k).
För vad skulle anledningen vara till att de tar bort 60k och 180k växlingen från poängshoppen men lämnar kvar de övriga?
I tillägg står det även i citatet följande: "Just nu tittar vi över vilka erbjudande vi vill lyfta från SAS..."

Som sagt inget jag vet och heller inte du till de svar jag hitintills fått, så nu återstår fortsatt inväntan av svar från Whiskey.

Fick följande svar från Coop:

"Hej, tack för din fråga. Man kan fortfarande växla alla nivåer om man går in på partnersidan under coop.se (se länk nedan). Just nu tittar vi över vilka erbjudanden vi vill lyfta från SAS just i kanalen poängshoppen. SAS"

Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
1. Jag har inte ifrågasatt möjligheten att fortfarande konvertera 60k MMP till 10k EBB.

3. Utifrån nedre citat så skulle jag vilja påstå att det har förändrats något.
Även om det i nuläget endast innebär att det är från en annan länk man får samma växlingskurs som innan (60k/180k).
För vad skulle anledningen vara till att de tar bort 60k och 180k växlingen från poängshoppen men lämnar kvar de övriga?
I tillägg står det även i citatet följande: "Just nu tittar vi över vilka erbjudande vi vill lyfta från SAS..."

Som sagt inget jag vet, och heller inte du till de svar jag hitintills fått, så nu återstår fortsatt inväntan av svar från Whiskey.
Vad är det du menar? @Whiskey har aldrig frågat efter vilka försämringar av medlemsprogrammet som kan väntas. Inte heller har hen frågat om kunder kommer att meddelas om detta i förväg. Den enda fråga som har ställts är vad som hänt med möjligheten att växla 60000 och den frågan vet vi redan svaret på.

I det citat du hänvisar till tolkar jag ordet "lyfta" som att de ser över vilka val som ska visas i den specifika marknadskanalen som de kallar poängshoppen. Alltså "lyfta fram i en kanal", inte "lyfta bort från medlemsprogrammet"

Vad jag ursprungligen ville veta var utifall Whiskey fått svar på sitt mail där han skrev följande:

"Vad har hänt med möjligheten att köpa 10 000 EBP för 60 000 MMP? Jag förutsätter att ni inte gör en så omfattande försämring av ert medlemsprogram utan att meddela era kunder i förväg."

Får se vad jag får för svar. Har över 200 K MMP som ju känns rätt värdelösa om de inte går att växla in vettigt.

Men du menar kanske att det inte går att svara på hans mail där han skriver?:
"Jag förutsätter att ni inte gör en så omfattande försämring av ert medlemsprogram utan att meddela era kunder i förväg"
(Ja, jag vet att det fortfarande finns möjlighet att växla 60k/180k alternativen via en annan länk, men det är ju fortsatt inte det jag undrade över, jag undrar om han fått svar?)

Sen vad skulle poängen vara med att ta bort 60k/180k valet från poängshoppen men låta 50k/40k/30k osv vara kvar?

När man växlar större belopp så är ju kursen för konvertering bättre. Den är bättre för dig och mig men "sämre" för Coop. Det är alltså bättre för Coop om mer kunder växlar över poäng i mindre valörer till EBB. Kan inte det vara en av orsakerna?

Vad jag ursprungligen ville veta var utifall Whiskey fått svar på sitt mail där han skrev följande:
Well...
Jag hävdar ändå att några såna frågor aldrig ställts. Det var ett påstående, ingen fråga. Hur som helst, jag tror jag vet vad du är ute efter - att Coop tolkar det som en fråga och svarar jakande.

Sen vad skulle poängen vara med att ta bort 60k/180k valet från poängshoppen men låta 50k/40k/30k osv vara kvar?
Helt enkelt för att det är ett bra sätt för Coop att slippa betala onödigt mycket för EB-poäng utan att påverka de faktiska förmånerna för kunderna.

Toppen