Senaste nytt

COOP Medmera mer

Tack för era synpunkter, @cantona och @Xilan. Det är egentligen inte de 50:- som stör mig utan bristen på pro-aktivitet och goodwill. Och att ersättningskort är förenat med en kostnad framgår med all tydlighet i deras villkor.

Har någon annan på forumet stött på problem med att få ett ersättningskort med nytt kortnummer? Tänker då främst på reklamationer på köp på nätet?

Kontaktade kundtjänst för att beställa ett nytt kort fick jag besked om att villkoren säger att det kostar 50:- för att få ett nytt kort. Ingen goodwill var aktuellt och enda möjligheten att få ett nytt kort gratis var om det var ett uppenbart fabrikationsfel på kortet. Hur länge bör ett kort hålla?

Vilket som spelar det ingen roll eftersom villkoren är tydliga på den punkten.

Vad jag dock reagerade på är att man per automatik får ett nytt kortnummer vid beställning av ersättningskort. Detta kan säkerligen ställa till det vid återköp av produkter köpta på Internet samt även vid vissa fall då flygbolag kräver att se kortet som resan betalades med. Jag har inte tidigare varit med om att kortnumret byts ut då man får ett ersättningskort?

Jag fick nytt kort utan kostnad av Coop Med Mera (med nytt kortnummer). Nytt kortnummer har jag även fått av AmEx när jag fått ersättningskort. Har inte vållat några problem med returer.

Jag fick nytt kort utan kostnad av Coop Med Mera (med nytt kortnummer). Nytt kortnummer har jag även fått av AmEx när jag fått ersättningskort. Har inte vållat några problem med returer.

Jag fick en retur med Amex efter byte av kortnummer. Det kom inte automatiskt in på nya kortet, utan jag fick ett brev hem i brevlådan med två alternativ. Antingen ringa kundtjänst så att de manuellt flyttar över tillgodohavandet till nya kortet (jag var dock tvungen att plocka fram fakturan med den ursprungliga debiteringen), eller så kunde jag få en utbetalningsavi hemskickad.

Hej!

Ny på forumet men har haft Coop MedMera Mer ett tag nu och skrapat ihop ca 650 000 poäng. Samlar till SAS poäng och funderar på att konvertera nu när man får lite extra. Men har några frågor ni kanske kan svara på!
-Jag har inte SAS bonuskort idag, gissar att man måste ha ett sådant innan man köper bonuspoäng?
-Tar det lång tid att få hem SAS bonuskort?
-När jag väl fått SAS bonuspoäng, är dom på kortet för evigt eller finns det ett bäst före datum på poängen?

Sedan har jag en annan irriterande sak med Coop,
Vi kör ekologisk matkasse från Coop och för några veckor sedan hade Coop en drive där man fick dubbla poäng på ekologiska varor. Jag mailade dom, flera gånger, och undrade om jag komme få dubbla poäng på min eko kasse också. Till sist fick till jag svar att det inte gäller kassen utan bara det man handlar i butik. Riktigt uselt tycker jag, jag är ju en "bättre" kund som betalar överpris för en matkasse.. så får jag inte bubbla poäng!!! Irriterande eller?

Du bör skapa ett Eurobonus-konto, ja, men det enda du behöver för att växla är din inloggning och den får du direkt. Det fysiska kortet har du egentligen rätt lite behov av..

Poängen lever innevarande + 5 medlemsår, så växlar du nu bör de vara giltiga till någon gång 2020 åtminstone.

Hej!

Ny på forumet men har haft Coop MedMera Mer ett tag nu och skrapat ihop ca 650 000 poäng. Samlar till SAS poäng och funderar på att konvertera nu när man får lite extra. Men har några frågor ni kanske kan svara på!
-Jag har inte SAS bonuskort idag, gissar att man måste ha ett sådant innan man köper bonuspoäng?
-Tar det lång tid att få hem SAS bonuskort?
-När jag väl fått SAS bonuspoäng, är dom på kortet för evigt eller finns det ett bäst före datum på poängen?

Sedan har jag en annan irriterande sak med Coop,
Vi kör ekologisk matkasse från Coop och för några veckor sedan hade Coop en drive där man fick dubbla poäng på ekologiska varor. Jag mailade dom, flera gånger, och undrade om jag komme få dubbla poäng på min eko kasse också. Till sist fick till jag svar att det inte gäller kassen utan bara det man handlar i butik. Riktigt uselt tycker jag, jag är ju en "bättre" kund som betalar överpris för en matkasse.. så får jag inte bubbla poäng!!! Irriterande eller?

Du kan lätt skaffa Eurobonus via Sas hemsida och får då ditt eurobonusnummer direkt.
Du behöver egentligen inte ett "fysiskt eurobonuskort"

Eurobonuspoäng du konverterar till är giltiga i 5 år.
Passade på att konvertera nu när de hade kampanj med 20% extra poäng. Men upptäkte det först när jag såg ditt inlägg. De verkar vara dåliga med att berätta om sådana kampanjer. Hur fick ni den infon?

//Daniel

Last edited:
Hur fick ni den infon?

BC. Såklart :)

Ett annat sätt är att kolla SAS ofta:

Namnlös.png

Toppen