Senaste nytt

COOP Medmera mer

Det verkar vara ett något skakigt kort .. är ni som använder det trots det nöjda?

Jag har inte haft några problem sedan jag fick korten. Ansökan krånglade med fel kreditgräns och uteblivet extrakort. Men sedan har det fungerat bra. Jag har snittat på nästan 50000 kr/månad men inte försökt betala tankning eller ta ut kontanter. Inte slagit i några spärrar hittills.

Växelkursen har varit klart bättre än med mitt Amex. Snittskillnaden har varit ca 11 öre/euro.

Jag har inte haft några problem sedan jag fick korten. Ansökan krånglade med fel kreditgräns och uteblivet extrakort. Men sedan har det fungerat bra. Jag har snittat på nästan 50000 kr/månad men inte försökt betala tankning eller ta ut kontanter. Inte slagit i några spärrar hittills.

Växelkursen har varit klart bättre än med mitt Amex. Snittskillnaden har varit ca 11 öre/euro.
Bra info! Låter som att det är värt att prova!

Är det någon som använt kortet på COOP-bygg?
Samlar man grundpoäng där? Dvs, så att man snabbare kan dubbla sina poäng vid 20 000 poäng?

Jag tycker generellt sett att kortet fungerar bra, men har också haft lite problem. Bl.a när jag under en morgon gjorde några större köp som landade på ca 45k, senare på EM när jag skulle handla mat på ICA för 200 spänn blev jag nekad med motiveringen köp medges ej, trots att det fanns resurser på kontot.

Så, ett litet irritationsmoment, tycker dock annars kortet är grymt och fördelarna väger stort emot nackdelarna.

Är det någon som använt kortet på COOP-bygg?
Samlar man grundpoäng där? Dvs, så att man snabbare kan dubbla sina poäng vid 20 000 poäng?
Du samlar grundpoäng. Dock vet jag inte om det är ekonomiskt försvarbart att handla där, tycker priserna rent generellt sett står sig väldigt högt mot konkurrenterna.

Toppen