Senaste nytt

COOP Medmera mer

Undrar hur brytgränsen ser ut för de 100 000 poängen per månad.

Jag gjorde en betalning den 26/9 på 240 000kr genom betalo och fick poäng.

Gjorde i förrgår en betalning på ca 600 000kr genom betalo och fick inga poäng.

Gäller spärren per kalendermånad eller hur har de satt gränsen?

Betalningen stoppades dock hos betalo för en liten stund sedan och ska återbetalas till kreditkortet.

Var i kontakt med säkerhetsavdelningen på medmera och de ska föra tillbaka pengarna till det ursprungliga kontot.

Känns lite "spännande" att gå med 640 000kr på mitt matkonto utan att kunna föra över dem till mitt bankkonto.

Betalningen stoppades dock hos betalo för en liten stund sedan och ska återbetalas till kreditkortet.

Var i kontakt med säkerhetsavdelningen på medmera och de ska föra tillbaka pengarna till det ursprungliga kontot.

Känns lite "spännande" att gå med 640 000kr på mitt matkonto utan att kunna föra över dem till mitt bankkonto.

600k?? Inte illa! Vad gav de för anledning till att neka dig? Risk för penningtvätt?

Jag ansökte i helgen och fick ett brev idag om att min ansökan blivit godkänd och att kortet ska komma inom några dagar.

600k?? Inte illa! Vad gav de för anledning till att neka dig? Risk för penningtvätt?

Nej, de tyckte att summan och mottagaren i kombination fått deras säkerhetssystem att reagera.

Undrar hur de ställer sig till att göra en inbetalning till sitt bankkonto i ICA-banken med samma belopp.

Tjänsten de tillhandahåller är trots allt att låta folk betala sina räkningar med kreditkort.
Jag håller med om att beloppet är stort, men varför kan de inte utföra betalningen? Det är ju det tjänsten finns för.

Nej, de tyckte att summan och mottagaren i kombination fått deras säkerhetssystem att reagera.

Undrar hur de ställer sig till att göra en inbetalning till sitt bankkonto i ICA-banken med samma belopp.

Tjänsten de tillhandahåller är trots allt att låta folk betala sina räkningar med kreditkort.
Jag håller med om att beloppet är stort, men varför kan de inte utföra betalningen? Det är ju det tjänsten finns för.

Är väl bara att lägga in en ny betalning på 600k till ICA-banken för att pröva :D Nej men skämt åsido, det var väl Coop som nekade betalningen och inte Betalo? Kan tänka mig att det finns en hel del anledningar till varför de inte släpper igenom så höga belopp, allt från risk för penningtvätt till att de själva förmodligen inte tjänar så mycket på att låta folk betala räkningarna via kortet.

Tror man får vara nöjd med de 100k man fortfarande kan betala räkningar med via Medmera Mer, känns fortfarande som en riktigt bra deal för oss. Blir det kris så är det väl bara skaffa ett nytt Medmera Mer till en familjemedlem och använda det för att betala räkningar med om man vill maximera, oftast har man ju ändå gemensamma räkningar inom sitt hushåll så det borde ju vara OK.

Toppen