Senaste nytt

COOP Medmera mer

Tack Coop, 62 000 EB-poäng på en månad!

Kom upp i 84 000 EB-poäng. Numera kan man bara samla 100 000 coop poäng enligt kundtjänst och informationssidan om med mera mer.

Gjorde en betalning idag in till mitt skattekonto där jag har en kommande reavinstskatt. beloppet var ganska stort och kundtjänst kunde inte lyfta spärren för ett sådant stort belopp.

Det slutade med att jag blev uppringd av säkerhetsavdelningen där de kunde hjälpa mig. Dock fick jag även där till svar att jag inte kan tjäna mer än 100 000 coop-poäng per månad.

Återstår att se hur och om de löser det.

Betalo har ingen gräns.
Idag ringde jag dem och och talade om att jag hade för avsikt att betala räkningar för över 300 000 kr/år. Det var inga problem.

Det är Coop som satt 100 000 kr som gräns för poängintjäning per månad.

Fungerar era kort i parkeringsautomater? Mitt har blivit nekat i både Göteborg, Stockholm och Västerås
Hur länge har du haft kortet? Kommer ihåg då jag skaffade mitt, ville inte fungera i parkeringsautomater de två första veckorna, nu fungerar det utmärkt. Vet inte om det brukar vara så eller om vi endast haft otur.

Fungerar era kort i parkeringsautomater? Mitt har blivit nekat i både Göteborg, Stockholm och Västerås
Det är ju inte standard att parkeringsautomater tar Visa/MasterCard utan att de bara tar bensinkort och Amex typ. Var det symbol för MasterCard på de där du nekades?
Hur länge har du haft kortet? Kommer ihåg då jag skaffade mitt, ville inte fungera i parkeringsautomater de två första veckorna, nu fungerar det utmärkt. Vet inte om det brukar vara så eller om vi endast haft otur.

Sambons har fungerat i Eskilstuna och Västerås, högskolan då. Vet ej parkeringsbolag då det i Västerås var något nytt.

Gäller den gränsen bara för Betalo eller för total spend? Kan man t ex spendera 100 tkr på Betalo och 100 tkr på annat med kortet och få poäng för total spend på 200 tkr?

Står följande på Coops hemsida:
Få poäng på dina räkningar
Betala dina räkningar med Coop MedMera Mer hos Betalo och få 1 poäng per krona (maxgräns 100 000 poäng per månad). Läs mer påwww.betalo.se

Jag tolkar det som att det endast är på Betalo gränsen för 100k ligger och du fortsatt kommer få poäng på dina vanliga inköp även om du nått upp i 100k där.

Toppen