Senaste nytt

COOP Medmera mer

Bekräftar ovan med nedan från Coop:s kundtjänst:

Från det att uttaget sker tills det att fakturan är betald är det räntebärande på uttagsbeloppet.

Önskar du undvika räntan så är min rekommendation att du sätter in pengar utöver krediten när du ska göra ditt uttag.

Förstår inte varför det skulle vara ett problem? Han kan ju lika gärna skaffa ett extra-kort till farsan och låta han samla poäng på det sättet? Jag brukar ofta låna ut mitt "vanliga" medlemskort till brorsan då han ska storhandla, aldrig vart något problem med det. Och om det nu skulle strida mot nån regel tror jag aldrig Coop skulle orka bry sig.

(Lite sen kommentar, men det här är viktigt)

Det vi ofta gör här, är att maximera saker långt bortom vad affärsutvecklare och andra påhittare ens kunnat drömma om att man skulle göra. När de inser att de tänkt snett och någon lyckats överutnyttja ett bra erbjudande, så är det lätt hänt att det första de gör är att titta på ifall man brutit emot någon regel och har man gjort det så blir man avstängd.

Det är därför extremt dumt att ens riskera att bryta mot regler när man inte alls behöver. Skaffa ett extrakort istället och gör det hela "by the book".

Skulle någon kunna förklara för mig om jag ska skaffa kortet eller inte? :)

Jag är inte den typiska Businessclass-medlem med kredit på 100.000kr men jag tackar ju inte nej till extra Eurobonus-poäng.

Säg så här:
Nu betalar jag mina räkningar genom mitt vanliga Swedbank-konto, här finns inga poäng att hämta.
Jag betalar 10.000kr i räkningar per månad inkl mat (5000kr) på Coop.

Jag skaffar Medmera Mer med en kredit på 10.000kr.
Jag handlar med mitt Medmera Mer på Coop för 5000kr per månad.

Sen när det är dags att betala räkningarna (som är på 5000kr), gör jag det genom Betalo med mitt Medmera Mer? Eller för jag över pengar från mitt ordinarie Swedbank-konto först och sen betalar med kortet?

Om jag betalar med mitt Medmera Mer direkt så är ju krediten förbrukad på en gång.
Nästa månad har jag ju en räkning på mitt Medmera Mer som jag inte kan få poäng för eftersom jag inte kan betala en räkning med samma kort?

Om vi säger att jag maxar kortet eller för över pengar från mitt konto (10.000kr per månad), hur många Eurobonus-poäng kommer jag få?
Kan jag föra över extra pengar till Medmera Mer så att det t.ex. skulle finnas 15.000kr på kortet?

Finns det något vettigare sätt? Är något negativt eller positivt?

Det enkla svaret är att betala alla räkningar som du kan med kortet. Du kommer inte att slå i maxtaket på 100000kr i månaden för att få poäng från betalo. För att göra detta så lätt som möjligt, välj tillräckligt hög kredit redan från början. Annars kan du sätta in pengar i förväg på kortkontot. Du kan alltså ha mer pengar än krediten på kontot. Krediten är bara hur mycket "minus" du går gå.
Du kan givetvis inte betala medmera mer fakturan med medmerakort.
Du får 20 poäng per 100kr du handlar på kortet med utanför coop och 40 poäng per 100kr på coop. (Om man växlar först vid 20000 cooppoäng)

Tack Coop, 62 000 EB-poäng på en månad!

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    131,9 KB · Visningar: 595
Toppen