Senaste nytt

Club Carlson Gold Elite

rob74

Medlem
Nåja! Det blir väl lite mer poäng per bokning och vistelse också, eller? Hehe... ;)

Jag äter nästan aldrig fukost, så poängen hade väl varit det jag skulle uppskattat mest. Ligger 8 vistelser back för att få Concierge. Och det lär ju inte hinnas med
m
d tanke på vad jag har att göra just nu.
 

mry

Medlem
Jag äter nästan aldrig fukost, så poängen hade väl varit det jag skulle uppskattat mest. Ligger 8 vistelser back för att få Concierge. Och det lär ju inte hinnas med med tanke på vad jag har att göra just nu.

Tja, bokar du en bunt med nätter på ditt kort i mitt namn kan jag nog checka in där med när jag är i Stockholm ;)
 

mry

Medlem
Det är kalenderår.

6. ELITE STATUS TIERS
Members are eligible for Elite Status depending on the number of hotel nights or stays at participating hotel properties that you have in a calendar year. To earn Silver Elite status, you must have at least 15 nights or 10 stays that are eligible to earn Gold Points in one calendar year. To earn Gold Elite status, you must have at least 35 nights or 20 stays that are eligible to earn Gold Points in one calendar year. To earn Concierge Elite status, you must have at least 75 nights or 30 stays that are eligible to earn Gold Points in one calendar year. See Earning Points for the definition of stays that are eligible to earn Gold Points.

Once you have qualified for an elite status, you will be Elite for the remainder of that calendar year and the following calendar year. Elite members qualify for additional Member benefits depending on their elite status. If you earn an Elite status, you will receive a new Card showing your new status.

Det framgår inte hur man räknar natten mellan 31/12 och 1/1 dock men man kan ju anta att du måste bo din sista natt innan 1/1 nästa år.
 
Last edited:
Nu kommer jag ju få CCC efter nästa tisdag om allt fungerar som det ska med mina bokningar, men det är ju i princip bara frukosten som skiljer nivåerna åt nu och bor man i Sverige ingår ju oftast frukost iaf. Dock kanske man får lite mer uppgraderingar men jag tror inte jag kommer ha CCC 2014.

En del av poängrabatt kampanjer ger tillgången bara rummet och inte frukost även i Sverige. T.ex. den här 50% redeem kampanjen.
 

jumbooze

Medlem
Bra och dåligt och ändå bra :D

Checkar in och frågar om jag blivit uppgraderad till Gold, dvs om han såg att jag var Guld ännu då CC sagt att de skulle status matcha mig.
Nej ni är fortfarande Red men jag kan uppgradera dig till ett Affärsrum ändå.
Så jag fick en upgrade till bättre rum med finaste utsikten utan att vara Gold :D
Måste säga att jag är dubbelt nöjd nu när jag ser mina poäng för min vistelse:
Nästan 16000 poäng för 3 nätter tack vare Guld och Promotion Points - Online Booking Bonus Points & Promotion Points - Welcome Next Stay 2,000 Bonus Points, och med Stay more nights... kampanjen som pågår under året så kan jag kanske tjäna 6000 till på de nätterna.

Normalt har jag av vana reggat alla vistelser på EuroBonus poäng direkt men nu börjar samlandet på ett nytt konto :D CC here we go :D
 

miramax

Medlem
Ingår betalkanalerna om man blivit uppgraderad till business class-rum? får upp att det kostar 125kr på själva tvn. Minns det som att det kanske blev likadant när jag hade bokat business class och det ingick. känns onödigt att chansa.

EDIT: Jag ringde och frågade. Det ingick!
 
Last edited:

rob74

Medlem
Ingår betalkanalerna om man blivit uppgraderad till business class-rum? får upp att det kostar 125kr på själva tvn. Minns det som att det kanske blev likadant när jag hade bokat business class och det ingick. känns onödigt att chansa.

EDIT: Jag ringde och frågade. Det ingick!

Precis! Det ska ingå som om du bokat ett sådant rum. Blev själv just upplyst om det på Radisson Blu Arlandia vid kvällens incheckning och uppgradering.
 

mry

Medlem
Jag bor på Radisson Blu Arlandia natten mellan fredag och lördag nu, jag kan passa på att fråga igen om vi vill vara ännu mera säkra :)
 
Toppen