Senaste nytt

Club Carlson Gold Elite

Hur bra fungerar CC-premierna om man ej bokat via hotellkedjans hemsida eller ens har en riktig individbokning? Ska spendera 6 nätter på Radisson i Krakow, och såg att nåt geni lyckats boka via det billigaste som sökaggregatorerna visar, dvs otel.com som ju inte är en normal resebyrå utan en wholesaler som mäklar hotellrum via något vouchersystem (ska erkännas att det var billigt dock, i storleksordningen -40% jämfört med de stora sajterna och egen hemsida). Då hotellet enl vouchern ska fakturera en av de största resebyråerna i världen antar jag att detta är analogt med att ha en hotellbokning som en del i en paketresa. Kan jag förvänta mig någon perk alls eller är det dödsdömt?

Då har man fått igenom en statusmatch till CCG. Gäller till 28 Februari 2014, mycket trevligt!

Ni som gjort statusmatch, har ni fått kortet direkt eller efter första natten?

Då har man fått igenom en statusmatch till CCG. Gäller till 28 Februari 2014, mycket trevligt!

Ni som gjort statusmatch, har ni fått kortet direkt eller efter första natten?

Nej, kortet tog flera månader för mig att få. Däremot bör din status vara uppdaterad på CC:s hemsida vilket egentligen räcker.

Hur bra fungerar CC-premierna om man ej bokat via hotellkedjans hemsida eller ens har en riktig individbokning? Ska spendera 6 nätter på Radisson i Krakow, och såg att nåt geni lyckats boka via det billigaste som sökaggregatorerna visar, dvs otel.com som ju inte är en normal resebyrå utan en wholesaler som mäklar hotellrum via något vouchersystem (ska erkännas att det var billigt dock, i storleksordningen -40% jämfört med de stora sajterna och egen hemsida). Då hotellet enl vouchern ska fakturera en av de största resebyråerna i världen antar jag att detta är analogt med att ha en hotellbokning som en del i en paketresa. Kan jag förvänta mig någon perk alls eller är det dödsdömt?

För att svara på min egen fråga så ja, det fungerade den här gången. Blev uppgraderad till Business Class-rum utan att begära det, och en stund efteråt kommer en hotellanställd och knackar på med ett fruktfat, mineralvatten och godis. Okej kvalitet på rummet som jag inte kan tänka mig skiljer så mycket från de vanliga rummen bortsett från gratis frukost, gym och nespressomaskin. Däremot fick jag en fantastisk utsikt över Wawel-slottet. Helt okej på en fulbokning som kostade mindre än 600/natt.

Informationen om att erbjudandet 2-4-1 och 4-4-2 verkar borttaget från hemsidan men det finns hotel när man knappar in din rabattkoden, det kanske är ett tecken på en försämring?

Toppen