Buffy
Medlem
I februari.Attans! Missade detta. Nån som vet när det blir påfyllt?
I februari.Attans! Missade detta. Nån som vet när det blir påfyllt?
Den var bra, har köpt hans Special Club ett par gånger och alltid gillat den och hans stil. Komplex men ändå lätt.Hur var den? Har lite hatkärlek till Paul Bara...
Tack Buffy, jag är för närvarande utalandsboende så det är svårt för mig att ta mig in till ett systembolag dagen de släpps. Vad är bästa sättet att få tag på ett par flaskor tycker du? Tidigare gånger har jag lagt en beställning och en vän har gått till systembolaget och hämtat ut ordern. Denna gång verkar vissa butiker ha saldo (dock lågt) och jag verkar inte kunna lägga någon beställning.I februari.
Winston är utan tvekan värda att satsa på, skulle däremot skippa Cristal. Tycker den är överreklamerad. Både innehållet samt den vulgära hip-hoppar stämpeln den har fått. Satsa på Roederers andra cuvéer i så fallTack Buffy, jag är för närvarande utalandsboende så det är svårt för mig att ta mig in till ett systembolag dagen de släpps. Vad är bästa sättet att få tag på ett par flaskor tycker du? Tidigare gånger har jag lagt en beställning och en vän har gått till systembolaget och hämtat ut ordern. Denna gång verkar vissa butiker ha saldo (dock lågt) och jag verkar inte kunna lägga någon beställning.
Sen är det nån som vet om och i sådana fall hur man kan få tag på en Cristal 2008 via systembolaget?
Den har jag druckit flera av, riktigt bra! Tropiska toner sjunger denLAgr
Jag skulle gått på denna... Om vi pratar Bang for the buck.... Hold on to your pants
Visa bifogad bild 84216
Macademianötter, parmaskinka och fina ostar från ostdisken funkar toppen! Ostron och caviar är också gott.Lite OT kanske men vad har ni för rekommendationer på tilltugg till Champagne om man inte dricker den till en måltid? Någon typ av snacks eller enklare ätbart som passar till Champagne. Skagenröror och liknande tycker jag dödar smaken. Ostkrokar (ostbågar för er i södra Sverige) upplever jag funkar hur konstigt det än låter. Dock inte särskilt kul tillbehör.
Tycker den är överreklamerad. Både innehållet samt den vulgära hip-hoppar stämpeln den har fått.
L-P G-S är en favorit.Champagne passar alldeles utmärkt till English breakfast och burgare -
väl beprövad kombination i BA Galleries First.
Under 2018 ramlade jag vid ett eller flera tillfällen över (LHR T5/T3 och LGW ):
Jeeper Cuvee Grand Rosé
Taittinger NV Brut
Jacquart Rose
Canard-Duchêne Grande Cuvée Des Lys Charles VII
Taittinger Prélude
Castelnau Vintage 2012
( Castelnau som serveras i Galleries Club och ombord i Club Europe är inte vintage )
Osäker på vilken jag tyckte bäst om, men säker på att ingen var lika bra
som Laurent-Perrier Grand Siècle, standardchampisen i Concorde room.
(rosé är inte alls min cup of tea...)
...
Sen är det nån som vet om och i sådana fall hur man kan få tag på en Cristal 2008 via systembolaget?
Hur blev det? Får vi någon champagne på SH? Hört något från dina forna kollegor?Jag är skulle gärna ha en kopia av denna. Jag var inblandad i projektet i början för att se vad SAS kunde vara behjälplig med.
@Mattias Holmén jag kanske har något kul att skicka i utbyte ;-)