rsimon
Medlem
L-P G-S är en favorit.
Fram till för bara några år sedan såldes den på en av Finlandsbåtarna för under 700 kr. Ack ja..
L-P G-S är en favorit.
Passerar du MUC så kolla i Taxfree, fanns åtminstone igår när vi flög hem från MünchenSen är det nån som vet om och i sådana fall hur man kan få tag på en Cristal 2008 via systembolaget?
Den är bra, drick nu!Fick idag chans att köpa några flaskor Fleur de Passion 2008 (Diebolt Vallois). Hade inte så mycket tid men det lilla jag hann läsa var bra så jag slog till - har jag gjort bort mig eller har jag något att se fram emot när polaren kommer hem?
Har tänkt dricka en "direkt" och lägga resten på lagring. Såg någonstans att det troligtvis peakar 2024, kan det stämma tro?
![]()
Om du har fler än 3 flaskor tycker jag att du ska dricka en genast, skriv gärna upp en notering. Behöver inte vara något avancerat utan kan se ut följande: mycket bubblor, grönt äpple/gult äpple eller vad du nu associerar smaken/smakerna med. Detta kommer du tycka är kul att plocka vid nästa avsmakning om något år, har vinet utvecklats? Hur isåfall och så skriver du en ny notering till nästa gång!Fick idag chans att köpa några flaskor Fleur de Passion 2008 (Diebolt Vallois). Hade inte så mycket tid men det lilla jag hann läsa var bra så jag slog till - har jag gjort bort mig eller har jag något att se fram emot när polaren kommer hem?
Har tänkt dricka en "direkt" och lägga resten på lagring. Såg någonstans att det troligtvis peakar 2024, kan det stämma tro?
Den är kanon, dricks nu eller om några år, har inte känt någon skillnad på tidigare år när de legat ett tag. Men å andra sidan krävs det ju oftast rätt avancerade smaklökar, och minne, för att känna skillnad om man inte prövar dem brevid varandra....vilket ju är lite svårtFick idag chans att köpa några flaskor Fleur de Passion 2008 (Diebolt Vallois). Hade inte så mycket tid men det lilla jag hann läsa var bra så jag slog till - har jag gjort bort mig eller har jag något att se fram emot när polaren kommer hem?
![]()
Ett glas Krug på PontusVad tycker ni är det rimligaste köpet på Arlanda i skumpaväg för närvarande?