Senaste nytt

Champagnetråden

Letar glas!
Vi har en favorit från Orrefors, "Droppen"

Idag provade vi ett nytt glas, Difference från Orrefors. Det var ett bra glas ingen tvekan! men inte det glaset jag hoppats på. Vi har börjat prova några champagner men det känns inte som vi hittat rätt?
Jag har bara smakat av några olika och har möjlighet att köpa nya glas i morgon men vill ha tips.

Stort tack på förhand IMG_4092.jpg

Letar glas!

Idag provade vi ett nytt glas, Difference från Orrefors. Det var ett bra glas ingen tvekan! men inte det glaset jag hoppats på. Vi har börjat prova några champagner men det känns inte som vi hittat rätt?
Jag har bara smakat av några olika och har möjlighet att köpa nya glas i morgon men vill ha tips.

Stort tack på förhandVisa bifogad bild 85418
Redan nämt detta glas tidigare i tråden, men är mycket mycket nöjd med dessa:

the champagne glass – Richard Juhlin Optimum | THE CHAMPAGNEBAR by RICHARD JUHLIN

Letar glas!

Stort tack på förhand
Jag gillar Riedel Veritas samt Zalto men även Italesse baloon.

Tack!
Reidel Veritas ska jag köpa direkt imorgon då de finns där jag bor och flaskorna vi öppnat är "helt fräscha".

Juhlins glas vet jag inte vart jag kan köpa, Jag vill gärna prova dessa oavsett.

Italesse skulle jag vilja fråga om någon vet vart man kan köpa? finns de bara online?

Åter igen, tack vilket fantastiskt engagemang! Det märks verlkligen att det finns stor kunskap och intresse här vilket är väldigt roligt att få ta del av.

Tack!
Reidel Veritas ska jag köpa direkt imorgon då de finns där jag bor och flaskorna vi öppnat är "helt fräscha".

Juhlins glas vet jag inte vart jag kan köpa, Jag vill gärna prova dessa oavsett.

Italesse skulle jag vilja fråga om någon vet vart man kan köpa? finns de bara online?

Åter igen, tack vilket fantastiskt engagemang! Det märks verlkligen att det finns stor kunskap och intresse här vilket är väldigt roligt att få ta del av.
Fanns på många olika ställen att köpa tidigare, bl.a Royal Design. Nu hittar jag dem i lager här:

Champagneglas Richard Juhlin Optimum från Italesse, 6-pack - Posh Living

Richard Juhlin Optimum 6/box | ASPLUND onlineshop

Fanns på många olika ställen att köpa tidigare, bl.a Royal Design. Nu hittar jag dem i lager här:

Champagneglas Richard Juhlin Optimum från Italesse, 6-pack - Posh Living

Richard Juhlin Optimum 6/box | ASPLUND onlineshop

Tacksam!

Väntar in morgondagen och gör beställningar via nätet, då vi är inne på många glas nu... och är inne på 1996 års årsgångar. Buffy:s glas kommer att prövas i morgon om de finns i lager.

Stort tack

Taittinger Comtes de Champagne 96 och Krug 96. Premiär för mig på båda! Kan tilläga att jag inte har dessa i min egen samling men kommer att försöka köpa några om plånboken tillåter. Jag är verkligen ingen expert och hade jag vetat att vi skulle få möjligheten att prova dessa bägge så hade jag aldrig tagit min vanliga "fredags" GT efter jobbet. (det var dock inget som jag märkte av, men ändå...)
Kan bara säga att jag tyckte Krug 96 var helt fantastiskt god.

Toppen