Buffy
Medlem
Nu tycker jag att den börjar öppna upp sig, jag har provat den ett antal gånger. Tror att den kommer vara ”i min smak” riktigt bra om 1-2 år.Vad tyckte du om 2012-an?
Nu tycker jag att den börjar öppna upp sig, jag har provat den ett antal gånger. Tror att den kommer vara ”i min smak” riktigt bra om 1-2 år.Vad tyckte du om 2012-an?
Vad är det för glas? Snygga!Visa bifogad bild 97013 Från förra veckan. Pol var sådär härligt krämig som jag gillar det. Möjligen har halvflaskorna jag provat varit något bättre ändå, pga mer mognad misstänker jag.
Spiegelau ViNova. Köpte billigt från Amazon.de.Vad är det för glas? Snygga!
Fantastisk kunskap att få ta del av, tack så mycket! I övrigt känns ”klunkar” som ett mycket spännande volymmått för champagne.Tänker mig att det är bra med stor yta och liten öppning, men efter några klunkar är det inte längre fallet.
Ja det tror jag också. Var inte imponerad av den - men Veuve Clicquot tillhör inte favorithusen. Överprissatta.Visa bifogad bild 97146
Så här en tidig fredagskväll korkar vi upp ett av de senaste inköpen.
Godkänd men lite ”skarp” och mkt citrus i smaken, inte alls min smak när den precis korkats upp efter kylning.
Dock helt i Mrs. GOTBounds smak.
Min känsla är att den blir bättre om några år
EK
Ja det tror jag också. Var inte imponerad av den - men Veuve Clicquot tillhör inte favorithusen. Överprissatta.
Blir det inte såhär med all champagne som ”stora massan” känner till? Veuve Clicquot sponsrar ju allt och möjligt. Jag är novis inom champagne men ja dricker bara det som inte sponsrar konstiga events samt det som är gratisJa det tror jag också. Var inte imponerad av den - men Veuve Clicquot tillhör inte favorithusen. Överprissatta.