Senaste nytt

Champagnetråden

Kvällens champagne blev Initial från Selosse. Gillar Selosse och denna har legat ganska många år i vinkällaren och tycker den vunnit på det. Trots att jag gillar den så kan det dock diskuteras om den ändå inte är lite för dyr för att vara prisvärd. Hypen kring Selosse driver tyvärr upp priserna lite för mycket.
Visa bifogad bild 97150
Skulle precis skriva ett inlägg likt ditt. Delar din uppfattning!

CFE6B670-D543-4BC8-8776-E326DB7B7139.jpeg

Härom dagen blev det en Charles Heidsieck, buteljerad 2013 och korkad 2018. Fin och komplex smak - en av mina favoriter så här långt.

Ett kul ställe i London är Bubbledogs, de serverar varmkorv och champagne. Listan är väldigt kul om man gillar ”grower champagne” och priserna är bra. Var ofta här när jag bodde i London men tittar förbi då och då när jag är på besök. Idag testas deras egen rosé (görs av Collin-Guillaume) väldigt trevlig, är inte så ofta jag är ett fan av roséchampagne men den här har trevliga doft av röda bär och lite brödighet och smakmässigt ganska fyllig med vanilj och kanderad frukt.
9F84DD7D-70B9-4119-B00B-6BB60AEC68E1.jpeg

Ett kul ställe i London är Bubbledogs, de serverar varmkorv och champagne. Listan är väldigt kul om man gillar ”grower champagne” och priserna är bra. Var ofta här när jag bodde i London men tittar förbi då och då när jag är på besök. Idag testas deras egen rosé (görs av Collin-Guillaume) väldigt trevlig, är inte så ofta jag är ett fan av roséchampagne men den här har trevliga doft av röda bär och lite brödighet och smakmässigt ganska fyllig med vanilj och kanderad frukt.
Visa bifogad bild 97331
Bubbeldogs är grymt! Älskar konceptet!

C01870A9-C00E-401C-8600-4137EBE8DC2B.jpeg

329EDFD9-233E-466B-BB1F-1F9B836CC7A0.jpeg

Var nere i Champagne för två veckor sedan. Har en vän i vinbranschen och han hade lyckats få till en privat visning på Deutz i Ay. Fantastik visning av både fabriken och källaren. Avslutades med en avsmakning där det bjöds på dessa tre champagner. Amour de Deutz från 2009 var helt klart en av de bästa champagner jag nånsin druckit. Väldigt fina bubblor, ganska blommig smak med inslag av mineraler mycket fin balans mellan smakerna.

Toppen