GOTBound
Medlem
Tack, då var dagens i-landsproblem löst.Jag köpte mina på SB, inga lådor - bara flaskorna.
EK
Tack, då var dagens i-landsproblem löst.Jag köpte mina på SB, inga lådor - bara flaskorna.
Tack för tips! Vilken cuvee är det som kommer i November?Tackar tackar! Har dock börjat få allvarliga blickar från min bättre hälft. Det blir nog att pausa med inköpen ett litet tag. Nästa ”måste”-köp blir november och Charles-Heidsieck 2008. Tips till dig @Carlos.
Det som ev. kan äventyra köpstoppet är:
Har dock förstått att det inte alltid är värt att ta hem champagner från de stora husen. Kanske möjligen någon sällsynt årgång som är värt att bära hela vägen hem? Hinner tyvärr inte besöka Epernay eller några odlarhus denna gång (annat än på heldagsturen)...
- Leder några bud på SBs senaste dryckesauktion, om stjärnorna vill så kanske jag kan kamma hem något
- Har arbetsresa till Paris i slutet av september. Självfallet bokat in en helg till Reims och besök hos Taittinger, Veuve Clicquot och en heldag med A Lá Francaise, det kan hända att jag faller för något då
Som jag skrev, 2008Tack för tips! Vilken cuvee är det som kommer i November?
Jo men är det deras "vanliga" Vintage cuvee eller deras Blanc de Millénaires ?Som jag skrev, 2008![]()
Osäker, tror att det är den vanliga.Jo men är det deras "vanliga" Vintage cuvee eller deras Blanc de Millénaires ?
Har inte du överstigit din månadsbudget med marginal nu?Jag tänkte beställa från Franska Vinlistan. Är det någon i Sthlmstrakten som vill dela på en låda av denna https://shop.franskavinlistan.com/merinfo.php?artikel=634 ?
Kan förstås beställa andra saker också. Fraktfritt över 4000 kr.
Vad tyckte du om 2012-an?Visa bifogad bild 96972
Lite tisdagsgott på Sturehof.