Tycker den var kanon redan nu. Men absolut, om ett par år kommer den sjunga ännu merNattmacka, väldigt ung men om några år kommer även denna flaska att hållas högt. Mycket trevligt och dricka nu också...
Visa bifogad bild 95625
Snabb reflektion, Bollingern var mycket bra nu! Spontant var det en underbar champagne! Det är en kraftfull champagne, doftena är otroliga och jag tyckte spontant att man direkt kände röda äpplen, hasselnötter lite citrus men en något hög syra. Nästan svårt att bägära mer i det här läget!Tycker den var kanon redan nu. Men absolut, om ett par år kommer den sjunga ännu mer
Snabb reflektion, Bollingern var mycket bra nu! Spontant var det en underbar champagne! Det är en kraftfull champagne, doftena är otroliga och jag tyckte spontant att man direkt kände röda äpplen, hasselnötter lite citrus men en något hög syra. Nästan svårt att bägära mer i det här läget!
Den bästa 08 jag provat. Men... anledningen till att jag inte gick i "taket" var förmodligen att Henrioten 2000 var så makalöst bra! då man nyligen har en sån champagne så nära inpå så blev det lite orättvist. Jag vill med detta säga att om ni har möjlighet att köpa Bollingern ska ni absolut göra det!
Men mitt råd är att låta den ligga i några år så kommer den bli något alldeles extra!
Ja, den är verkligen riktigt riktigt bra. Kände även mocca, nougat, ovispad grädde, smör, gråpäron och en liten hint av smultron och jordgubbe. Olika smaker/nyanser beroende på temperaturen som brukligt. Denna ska man verkligen dra ut på...Snabb reflektion, Bollingern var mycket bra nu! Spontant var det en underbar champagne! Det är en kraftfull champagne, doftena är otroliga och jag tyckte spontant att man direkt kände röda äpplen, hasselnötter lite citrus men en något hög syra. Nästan svårt att bägära mer i det här läget!
Den bästa 08 jag provat. Men... anledningen till att jag inte gick i "taket" var förmodligen att Henrioten 2000 var så makalöst bra! då man nyligen har en sån champagne så nära inpå så blev det lite orättvist. Jag vill med detta säga att om ni har möjlighet att köpa Bollingern ska ni absolut göra det!
Men mitt råd är att låta den ligga i några år så kommer den bli något alldeles extra!
Inte testat Churchill ännu, ser mycket fram emot den. Har höga förväntningar. Hoppas den är bättre än 2002:an som jag drack nyligen.Jag gillar dina senaste inlägg, nattmackan pricken över i:et.
GA 2008 är fantastiskt, jag har haft förmånen att komma över buteljer av denna samt Winston Churchill 2008, head to head vinner Winston men GA är helt fantastiskt, svårt att egentliga säga att den ena är vinnare när båda två är fantastiska, Winston har enligt mig ett litet litet litet lager till i smakomplexiteten.
EK
Samma här, jag "ruvar" fortfarande på mina Winston 08Inte testat Churchill ännu, ser mycket fram emot den. Har höga förväntningar. Hoppas den är bättre än 2002:an som jag drack nyligen.