Senaste nytt

Champagne på tisdagar och resor utbytt mot cellgifter

Det finns läkemedel på svenska apotek med acetylsalicylsyra och koffein, bland annat Bamyl Koffein och Produkt - FASS Allmänhet
Om du vill ha samma blandning lägger du bara till en Paracetamol. Dock finns en del forskning som pekar på att det inte är helt bra för levern med kombinationen koffein och paracetamol, av vad jag såg vid en googling.

Viss förstiktighet kan rekommenderas om inte läkare har gett tumme upp - om dina cellgifter som mina även slår mot blodplättstillverkningen så kan blodförtunnnde som acetylsalicylsyra vara dåligt. På min lista över tillåtna smärtstillande stod bara paracetamol (som har en väldigt hård övre doseringsgräns) och morfin ("efter behov").

Att få det utskrivet av läkare kan göra det ännu billigare än bara storpacksfaktorn också - rent av gratis beroende på hur högkostnadsskyddet ser ut.

Sedan så får jag lägga till att jag hoppas att din resa kommer till samma trevliga slutdestination som min, jag väntar just nu på att få min port utopererad efter framgångsrik bot mot cancer under vår/sommar, snart åter i flygstolen!

Värt att testa!
Gissar att en dubbel också funkar?
Som @OliT och @maswan påpekar, så länge du inte har några kontraindikationer (=blandar sig dåligt med de andra drinkar du får, e dyl) så går en dubbel också bra. Du får testa dig fram till vad som ger en lämplig buzz. Det går ju också att ändra lite i receptet, mer av den ena ingrediensen och mindre av den andra, se om du märker någon skillnad.

@ESSA jag åker till Chicago imorgon och anländer nu på tisdag med SK946 för att sedan flyga vidare mot Göteborg med SK151 som avgår 9.25. Under min bytestid skulle jag kunna överlämna dessa värktabletter till dig, någon anhörig eller kanske en businesnclass medlem som kan överlämna dem till dig.

Viss förstiktighet kan rekommenderas om inte läkare har gett tumme upp - om dina cellgifter som mina även slår mot blodplättstillverkningen så kan blodförtunnnde som acetylsalicylsyra vara dåligt. På min lista över tillåtna smärtstillande stod bara paracetamol (som har en väldigt hård övre doseringsgräns) och morfin ("efter behov").

...

Sedan så får jag lägga till att jag hoppas att din resa kommer till samma trevliga slutdestination som min, jag väntar just nu på att få min port utopererad efter framgångsrik bot mot cancer under vår/sommar, snart åter i flygstolen!

Då får jag önska dig all styrka och lycka på din resa!
Kämpa på!

@Mickey Tack men jag har ingen möjlighet då, får behandling och även läkarbesök...

Jag har också fått alvedon/Ipren utskrivet och det är väl i stort sett samma som excedrin. De alvedon jag fick är 665 vilket ger begränsning på 8 timmar mellan varven.
Det är ju dock bra till natten. Men blir det "fel" så tar det väldigt lång tid innan jag kan justera med annan medicin.

Magnecyl Koffein Brus är en gammal favorit (mot bakis*) som nästan uppfyller kriterierna.
Acetylsalicylsyra 500 mg och koffein 50 mg. Dessutom blir det ju bubbel, på sätt och vis ;)

(*alltså, acetylsalicylsyra kan vara lite taskig mot magen, men hellre det än att belasta levern extra mycket, sådär dagen efter...)

Att få det utskrivet av läkare kan göra det ännu billigare än bara storpacksfaktorn också - rent av gratis beroende på hur högkostnadsskyddet ser ut.

Acetylsalicylsyras (ASA) påverkan på koagulationen är densamma oavsett antalet blodplättar, ASA hämmar blodplättarna från att klumpa ihop sig och ger därmed en längre blödningstid vid en skada som ger upphov till blödning. Dock så blir det ju extra betydelsefullt om man använder cytostatika som hämmar produktionen av blodplättar eftersom att ASAs effekt på blodplättarna är irreversibel.Det innebär att nya blodplättar måste bildas innan man återfår normal kapacitet att stoppa blödning, vilket tar ungefär en vecka.

Toppen