Senaste nytt

Champagne på tisdagar och resor utbytt mot cellgifter

Ny trip report.
Ingen limo igår till terminalen på ks. Leveransen sinkades av pax som inte har att göra i bussfilen. *morr*

Flight via "satelit-avd" c24.
De flesta av er här slipper någonsin routas via den då det är en gyn-avd. ;)

Så glad för det avslutande leget till min destination. P14.

Här kan FC-syndrome infinna sig...
Ypperligt mottagande och service!
Får hålla hypokondrin borta nu.

Mellanmålsvagnen serverade mig en delikat påse oliver!
För sugar addicts fanns mycket annat att välja på. ;) image.jpg
image.jpg

Förväntar mig en vistelse här så kort som möjligt.

IFE ägs av externt bolag och kostar för att utnyttja. Utbudet sägs vara magert och behovet noll. Så det kan jag inte säga mycket mer om.

image.jpg

//ESSA

Tror faktiskt inte att jag skulle uppskatta ett glas idag. Smaken förändras och t.o.m. vatten smakar inte vatten längre. Fast det är absolut inget bekymmer på den här resan. Det är som det är och det blir som det blir.
Prova att äta mat som du normalt inte gillar, en kompis till mig började få smak för helt andra saker än "normalt", vända på sött och salt lite grann är du en godisgris som gillar söt så testa syrliga/salta osv., kämpa på!
Jag fick höra från min släkt som har fått blodtransfusion att hennes favoritsmaker ändrades och hon började kunna äta saker som hon inte gillade förut (t ex rå fisk, rått kött etc).
Hon menade att hon kanske fick smaker som andra blodgivare hade. Jag vet inte om det var så men intressant tanke.

Dags att köpa lite aktier i läkemedelsindustrin... ;-)
Cancermedicin och diabetesmedicin lär ju inte försvinna i första taget. Tyvärr.
Lite tobak och vapen på det så får jag balans i portföljen också. Om man inga skrupler har. ;-)

Glöm inte porr-industrin så har du en aktieportfölj som garanterat kommer att stå sig bra på börsen...

Starkt av dig att berätta om dina upplevelser, om denna resa du nu är på.

Jag var med om en liknande resa augusti till december 2012. Jag minns väl den väldigt goda servicen på KS. Jag uppskattade även dagvården med lay flats och ädla cocktails på dropp samt Radiumhemmet som erbjöd en stunds egentid och riktade solstrålar efter att blydörren stängts igen. Jag uppskattade också färdtjänstlimon som punktligt hämtade och lämnade varannan vecka. Jag har inte skrivit någon trip report, men jag tycker du sammanfattar det väldigt bra :)

Detta forum var för mig då en tillflyktsort där jag kunde drömma mig bort om alla resor jag skulle göra (och nu har gjort!) Tack till alla som delar med er av era erfarenheter och gör detta till en fantastiskt plats!

Undring.

Mina värktabletter jag köpte i USA i våras tar snart slut.

Undrar om någon med bas i Stockholm eller Västerås och befinner sig i staterna skulle kunna förbarma sig att köpa två burkar åt mig?

Excedrin Extra Strenght, grön etikett. Jag köpte burk m 200 tabletter/burk men som på bilden verkar det finnas m 250 tabletter... Gör inget. ;)

Har ni tips på andra smärtstillande som skulle vara "bättre"?
Vill inte ha "droger", dessa har jag redan hemma men vill helst vara alert och vaken. :)

image.jpg

Att du inte skrev detta i förrgår! Min kollega flög över från NY natten mot onsdag och hade nog kunnat ta med sig ett par burkar! :(

Du kan blanda din egen cocktail. Excedrin extra strength innehåller acetylsalicylsyra (=aspirin = magnecyl = bamyl etc) 250 mg, paracetamol (=alvedon =pinex =acetaminophen =reliv = pamol etc) 250 mg samt koffein 50 mg. Du kan köpa varje ingrediens separat eller i olika kombination (bamyl koffein tex). Lätt att köpa på apotea.se, apoteket.se mfl. Storpack kan du få utskrivet av din läkare så blir det (ibland) billigare.
Vill du ha exakt samma kombination som Excedrin extra strength finns Roter APC (APC = Acetylsalicylsyra Paracetamol Coffein) på nederländska apotek, vet ej om det går att beställa från Sverige.

Toppen