Senaste nytt

CES 2020 - Vi som åker dit och hur vi gör det!

Sager

Medlem
Tjena @Sager hur går det?!
Tjena! Jo det går prima, flighten till cph blev försenad 45 min men jag har ju gott om tid till SK943 så inga problem.

Fick som väntat nekad plusgrade (30800p) då det var 1 eller stundtals 0 biljetter i business till salu på sas.se typ 50h innan. Men då jag har en ganska tilltagen layover på cph tänkte jag att jag har en hyffsad chans att uppgradera på flygplatsen. Så jag marsherade med bestämda steg direkt till loungen och fick omedelbart hjälp av trevlig personal som ringe ett samtal och sedan var det klart att 3F blev min till en kostnad av 35000p.

:D
 
Tjena @Sager hur går det?!
Såg att SE-DOX damp ner på CPH ca 30min sen men du har ju lite tid till SK943. :)
Undrar om @KalleSus eller någon annan kan kika i spåkulan vilken kärra du ska flyga med idag? Är redan lite nyfiken på vad min SK945 imorgon 7/1 kan tänkas trafikeras av för kärra?

Vaknade kl1010 idag (24h, 10min innan avgång) till detta i min mailkorg (fick inget SMS).
"Courtesy Upgrade SK945/07JAN"
Visa bifogad bild 103041

For the record så lade jag inget bud (PlusGrade) utan satt lugnt i båten och hoppades på CU.

Blev tilldelad 6D först men bytte snabbt till 8A, bra eller dåligt det visar sig.
Visa bifogad bild 103054
Fint med CU!
8A är ju kanon. Plats nära fönstret (och bordet mot gången) och nära buffén

Känns väldigt tråkigt att inte komma iväg på CES i år. Men men... Tiden finns verkligen inte till det.
Ser istället fram emot att läsa era rapporter
 

Big Birger

Medlem
Vi startar BBB - Big Birger & Berglunds egen låda! Eller så köper vi en förlusttyngd, nedläggningshotad gammal tidning/magasin och låter trycka upp presskort. Se - fixat!
Det vore ju grymt kul! :)

Undrar vad minimikravet är för att få kreditering, i praktiken. Finns en del att läsa på Registration Information - CES 2020. Så med lite tur kanske det räcker med ett visitkort och en köpt domän som låter som något i närheten av "consumer electronics".

Kanske "rawfood100dagar.se" ska ge sig in i konsument-elektronik-branschen?
 

Tonton

Medlem
Det vore ju grymt kul! :)

Undrar vad minimikravet är för att få kreditering, i praktiken. Finns en del att läsa på Registration Information - CES 2020. Så med lite tur kanske det räcker med ett visitkort och en köpt domän som låter som något i närheten av "consumer electronics".

Kanske "rawfood100dagar.se" ska ge sig in i konsument-elektronik-branschen?

Självfallet kommer ju rawfood100dagar.se inom närmast framtiden utveckla en app där Big Birger coachar och tipsar sina användare om hur man överlever rawfood i 100 dagar. Utöver det så ska ju diverse fitnessarmband och dylikt kunna kopplas ihop för at man ska kunna följa sin hälsokurva under denna tiden.

Med det sagt - Ser fram mot er rapportinger från CES! Alltid ett nöje att följa er som har varit där. En liten barndomsdröm att åka dit någon gång!
 

Brandten

Medlem
Vaknade kl1010 idag (24h, 10min innan avgång) till detta i min mailkorg (fick inget SMS).
"Courtesy Upgrade SK945/07JAN"

SK IT verkar ha en avdelning för mail/CU och en annan för SMS.... Fick detta nyss.

Treat yourself on your flight to Chicago! Upgrade to SAS Plus or Business Class with EuroBonus points or credit card. Please contact SAS Service Center after passport control at Arlanda. First come first serve.
Enjoy your flight! *This offer is not valid if you have ordered a special meal.
 

Berglund

Medlem
SK IT verkar ha en avdelning för mail/CU och en annan för SMS.... Fick detta nyss.

Treat yourself on your flight to Chicago! Upgrade to SAS Plus or Business Class with EuroBonus points or credit card. Please contact SAS Service Center after passport control at Arlanda. First come first serve.
Enjoy your flight! *This offer is not valid if you have ordered a special meal.
Man får de sms-meddelandena även om man har avbokat en flygning. Det händer även att SAS appen informerar ens ”connected friends” att man nu har boardat/blivit försenad/ankommit. Det verkar inte förekomma någon synkronisering mot den riktiga passagerarlistan utan det känns som att det här baseras på 1-2 dagar gammal information, minst!
 
Toppen