Brandten
Medlem

Nu är allt bokat och man kan ju inte bli annat än besviken på sig själv när jag i princip bokar direktflyg denna CES. Men så fick det bli i år.
Tue, 07 Jan 2020
10:20 Stockholm Arlanda (ARN), Terminal 5
12:35 Chicago O'Hare (ORD), Terminal 5
Flight SK 0945
Aircraft Airbus A330-300
Booking Class SAS Plus
Seat 26A
Tue, 07 Jan 2020
15:42 Chicago O'Hare (ORD), Terminal 1
17:50 Las Vegas (LAS), Terminal 3
Flight UA 541
Aircraft Boeing 737-800
Booking Class SAS Plus
Seat 29A
Sat, 11 Jan 2020
07:15 Las Vegas (LAS), Terminal 3
12:50 Chicago O'Hare (ORD), Terminal 1
Flight UA 432
Aircraft Boeing 737-800
Booking Class SAS Plus
Seat 29A
Sat, 11 Jan 2020
16:00 Chicago O'Hare (ORD), Terminal 5
07:25 Stockholm Arlanda (ARN), Terminal 5
Flight SK 0946
Aircraft Airbus A330-300
Booking Class SAS Plus
Seat 26H
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Hotell i Vegas (eller kanske USA generellt??) är ju lite roligt när man ska boka. Vissa hotell vill ha minst 2 nätter, andra går bra med en natt (dock för 1,5 ggr priset mot att dela 2 nätter). 4 nätter på det ena hotellet kostade i snitt 2000kr /natt men samma hotell ville ha 4800kr om jag bokade en natt. Efter lite excel och tokletande på de flesta sidor så blev det en kombo av lite olika ställen, vilket jag alltid gör för att testa så mycket olika hotell som möjligt.
7-9/1 på Motel 6 Tropicana
Bokades via Hotels.com som därmed kommer trigga en gratisnatt. Bra pris och nära flygplatsen på kvällen när jag kommer trött efter 4h UA Economy. Åker direkt dit och sover för att på morgonen efter bara ha 500m till Las Vegas Monorail som bl.a går till Tech East där jag kommer vara 2 första dagarna. Går även Tech Express bussar, Golf cart complimentary shuttle, free hotel shuttle och såklart massor med Taxi + Lyft så inga problem att ta sig runt.

9-10/1 på Excalibur
Hört flera som varit riktigt nöjda där så tänkte testa själv. Kollade först hotels.com och bookings men på priset tillkom resort fee vid ankomst. Bokade därför direkt på deras sida där det blev samma pris INKL resort fee.

10-11/1 på MGM
Av den enkla anledningen att det är CES closing party på Hakkasan och jag lär vid närmare fundering behöva några få timmars sömn innan jag åker till LAS vid 05-bläcket på morgonen. Fanns även senare flyg som passade ORD-ARN avgången men jag tänkte att det säkert inte är lika mycket folk vid incheck på tidiga flighten. Det återstår att se. Bokningen skedde på samma sätt och av samma anledning som Excalibur.

Last edited: