Ett tips för er som ska åka till CES är att göra följande statusmatch för att få Diamond-status i Caesars Rewards.
Wyndham and Caesars Diamond Status Match • Point Me to the Plane
Det är en tvåstegsprocess:
* Matcha från annan hotellstatus (t.ex. Hilton Gold) till Wyndham Rewards Diamond (funkar bra att matcha från Hilton Guld som man fått via Amex Platinum - ska funka från ett antal andra program också)
* Matcha från Wyndham Rewards till Caesars Rewards Diamond
CR Diamond ger lite prioritet i diverse köer, och gratisbiljetter till två shower per månad i Vegas, men framförallt så är det två STORA förmåner med att få denna status:
* Inga resort fees. I stort alla hotell i Vegas har en "resort fee" på 35 USD eller uppåt per natt som läggs på det annonserade rumspriset. Som Diamond så slipper man detta om man bor på ett hotell i Caesars-gruppen, och kan genast spara ett par hundra dollar om man är i stan ett tag.
* Diamond Celebration Dinner. När man blir Diamond så får man 100 USD i credit att använda på någon av restaurangerna i hotellgruppen. Finns en hel del bra alternativ här.
Jag ska själv inte till CES, men jag åker till Vegas i tre nätter på onsdag. Tyvärr upptäckte jag denna möjlighet lite för sent, så jag har hunnit få igenom min statusmatch till Wyndham och har begärt statusmatch till Caesars, men den har inte gått igenom än. Rapporterna säger att det kan ta upp till en vecka för den matchen att bli klar, så jag är lite orolig för att jag kommer att bli matchad precis dagen efter att jag åkt därifrån.