Senaste nytt

CES 2020 - Vi som åker dit och hur vi gör det!

Nu har jag bara kört åt andra hållet men man får nog räkna med närmare 6h om man inte har väldigt tung fot och inte stannar på vägen.
Bara att ta sig ut från LA kan utan problem ta 2h.

Ja, 6 timmar får man definitivt räkna med. Har man så bråttom att man måste vara i Las Vegas inom 4 timmar (vilket mot förmodan KAN gå) gör man av många anledningar klokast i att ta flyget istället.
Det brukar vara köer ända fram till Barstow enligt min erfarenhet (4 av 4 gånger).

On topic:
Jag kommer dessvärre inte kunna åka nästa år.
Har dock registrerat mig om saker och ting skulle ändras, men det ser mörkt ut. Mycket mörkt...

Ser fram emot att ni andra tar över stafettpinnen och dokumenterar era resor/besök.

Är nu bokad och klar med SAS via Chicago. Kunde inte få till något bättre inom företagspolicy - är lite svårt att motivera lite mer komplicerade grejer såsom flyga till LAX och ta hyrbil eller mer komplexa routings när det finns ett "bra" alternativ färdigt att boka. Är i alla fall nöjd att ha säkrat SAS Plus, hoppas på uppgradering till business givetvis:)

Är nu bokad och klar med SAS via Chicago. Kunde inte få till något bättre inom företagspolicy - är lite svårt att motivera lite mer komplicerade grejer såsom flyga till LAX och ta hyrbil eller mer komplexa routings när det finns ett "bra" alternativ färdigt att boka. Är i alla fall nöjd att ha säkrat SAS Plus, hoppas på uppgradering till business givetvis:)
Jag kunde lätt motivera LAX då det kostade ca 4500 med direktflighten. Skulle jag till Vegas med flyg och lämpliga tider kostade det närmare 9000. Hyrbil i 2 veckor för 3000 blev då billigt i sammanhanget och kunde även ta med kollegan tillbaka.

Vet inte om ni läser mailen som skickas ut från CES, men för er som inte bokat resa än kanske detta kan vara något:

Flight Discounts

SKYTEAM: Book with SkyTeam to save up to 15% on your flights to CES. Choose from any of SkyTeam's 19 member airlines, including Delta, KLM, Korean Air, China Southern and others. Book online and enter Event ID 4245S.

Vet inte om ni läser mailen som skickas ut från CES, men för er som inte bokat resa än kanske detta kan vara något:

Flight Discounts

SKYTEAM: Book with SkyTeam to save up to 15% on your flights to CES. Choose from any of SkyTeam's 19 member airlines, including Delta, KLM, Korean Air, China Southern and others. Book online and enter Event ID 4245S.
Hade det inte varit för att EBG'et ska bergas så hade jag lätt testat lite SkyTeam.

Ett tips för er som ska åka till CES är att göra följande statusmatch för att få Diamond-status i Caesars Rewards.

Wyndham and Caesars Diamond Status Match • Point Me to the Plane

Det är en tvåstegsprocess:
* Matcha från annan hotellstatus (t.ex. Hilton Gold) till Wyndham Rewards Diamond (funkar bra att matcha från Hilton Guld som man fått via Amex Platinum - ska funka från ett antal andra program också)
* Matcha från Wyndham Rewards till Caesars Rewards Diamond

CR Diamond ger lite prioritet i diverse köer, och gratisbiljetter till två shower per månad i Vegas, men framförallt så är det två STORA förmåner med att få denna status:
* Inga resort fees. I stort alla hotell i Vegas har en "resort fee" på 35 USD eller uppåt per natt som läggs på det annonserade rumspriset. Som Diamond så slipper man detta om man bor på ett hotell i Caesars-gruppen, och kan genast spara ett par hundra dollar om man är i stan ett tag.
* Diamond Celebration Dinner. När man blir Diamond så får man 100 USD i credit att använda på någon av restaurangerna i hotellgruppen. Finns en hel del bra alternativ här.

Jag ska själv inte till CES, men jag åker till Vegas i tre nätter på onsdag. Tyvärr upptäckte jag denna möjlighet lite för sent, så jag har hunnit få igenom min statusmatch till Wyndham och har begärt statusmatch till Caesars, men den har inte gått igenom än. Rapporterna säger att det kan ta upp till en vecka för den matchen att bli klar, så jag är lite orolig för att jag kommer att bli matchad precis dagen efter att jag åkt därifrån.

Vilka dagar och flighter blev det? Snålheten kickar in på mina alternativ där ankomst 7/1 är kl2250 LAS och avgång 0800 den 11/1 = 2st relativt korta hotellnätter extra bara för att inte flygtiderna passar 100%. :/

Vilka dagar och flighter blev det? Snålheten kickar in på mina alternativ där ankomst 7/1 är kl2250 LAS och avgång 0800 den 11/1 = 2st relativt korta hotellnätter extra bara för att inte flygtiderna passar 100%. :/

Kikar även på 0715 avgången istället för 0800 avgången. Då kan man skippa sista hotellnatten och dra direkt till flygplatsen från closing party på Hakkasan. :)

3h flyg till ORD som får agera sovplats. Finns tyvärr inga bra flyg/tider via EWR som hade gett mig ytterligare 1h i luften.

Borde gå att hitta bagageförvaring någonstans efter utcheck på morgonen 10/1....

Last edited:

Landar i Vegas 22.23 den 6/1 och är kvar till 11/1 då jag tar 11.05.

Kikar även på 0715 avgången istället för 0800 avgången. Då kan man skippa sista hotellnatten och dra direkt till flygplatsen från closing party på Hakkasan. :)

Gillar idén! Om man pallar..:confused:

Toppen