Senaste nytt

Cathay Pacific börjar flyga till Köpenhamn 3 dagar i veckan från 2 maj 2018

Nej, jag menade att nya rutten tävlar med Finnairs Köpenhamn-Helsingfors-Hong Kong, inom samma allians. Finnairs direkta är löjligt dyra.
Off topic svar.

Om du bor i Helsinki eller omnejd, kan du flyga med Finnair från Tallinn istället från Helsinki.
Finnairs billiga Business class biljetter från Tallinn till Asien erbjuder ofta en fri stopover i Helsinki utan HIP Check (en kontroll om priset från stopover punkten är dyrare än från avreseorten eller inte), så du kan åka till Tallinn när det passar och sedan använda resan när du behöver.

Priset av Tallinn-Hong Kong T/R i Business class med Finnair är ca 1.770 EUR inkl. skatter, medan standardpriser av Helsinki-Hong Kong T/R i Business class med Finnair är ca 2.800 EUR inkl. skatter. (vid kampanj går det ner till ca 1.800 EUR inkl. skatter)

Det finns en plats kvar i business saver på premiärflighten från Köpenhamn den 2 maj...
Vilka har bokat och vem kommer boka den sista?

Priset är rätt saftigt övriga dagar men returen till Köpenhamn på lördagen eller söndagen via London Heathrow med övernattning till dagen efter ligger på cirka 19800 DKK.

CX Premiär 1.jpg
CX Premiär 2.jpg

För PE ligger det på 10800 DKK med övernattning i London på hemvägen och billigaste Economy 5550 DKK och framme samma dag på hemvägen via London, men med nattflight efter midnatt.

CX Premiär ECO 1.jpg
CX Premiär ECO 2.jpg
CX Premiär PE.jpg

Det finns en plats kvar i business saver på premiärflighten från Köpenhamn den 2 maj...
Vilka har bokat och vem kommer boka den sista?

Priset är rätt saftigt övriga dagar men returen till Köpenhamn på lördagen eller söndagen via London Heathrow med övernattning till dagen efter ligger på cirka 19800 DKK.

Visa bifogad bild 68400 Visa bifogad bild 68401

För PE ligger det på 10800 DKK med övernattning i London på hemvägen och billigaste Economy 5550 DKK och framme samma dag på hemvägen via London, men med nattflight efter midnatt.

Visa bifogad bild 68402 Visa bifogad bild 68403 Visa bifogad bild 68404
Hade varit sugen att hänga på men jag är i Filippinerna då.

Är Cathays flight snabbare? En flight ifrån CPH - HKG borde ju gå i princip över Sthlm, vilket borde addera 45 min till flightiden, men flighttiden är bara 20 min längre..

Är Cathays flight snabbare? En flight ifrån CPH - HKG borde ju gå i princip över Sthlm, vilket borde addera 45 min till flightiden, men flighttiden är bara 20 min längre..

Har det inte att göra med att flighten från ARN - CPH och vice versa endast befinner sig på marchhöjd en kortare stund medan distansen CPH - ARN (rutten går väl något mer österut över Östersjön) så är de konstant på marchhöjd och sänker inte hastigheten vid decent/inflyttningen.

Har det inte att göra med att flighten från ARN - CPH och vice versa endast befinner sig på marchhöjd en kortare stund medan distansen CPH - ARN (rutten går väl något mer österut över Östersjön) så är de konstant på marchhöjd och sänker inte hastigheten vid decent/inflyttningen.

Det är nog som du säger, men jag kollade också upp det. 350 verkar ha en av de högsta cruise speeds. Sen kan det ju vara så att kontrolltornet styr ner hastigheten för att man ligger på rad bakom långsammare plan.

@RobHK: Det är väl inte flygtiden utan blocktiden? Utöver flygtiden får du lägga till taxi etc. och då kanske Cathay har kortare tid än SAS av någon anledning

Nja, inte över eller närheten av Stockholm, utan över Gotland.
Cathay Pacifics Hong Kong-London LHR flyger över Köpenhamn så tror jag att de kommer att flyga liknande rutt på Hong Kong-Köpenhamn också.

Screenshot20171020 01 CX.png

Screenshot20171020 02 CX.png

Cathay Pacific flight CX255 - Flightradar24

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Flight Timetable | Travel Information | Cathay Pacific

Toppen