Intressant att de ser det som primärt en leisure route.Kom forbi denne (nye) artikel:
København-rute skal servicere hele Skandinavien - CHECK-IN.dk
Inte helt omöjligt.Intressant att de ser det som primärt en leisure route.
Men, om den ska serva hela Skandinavien, vilka blir det connection med? Kommer vi de code share med sas inom Skandinavien trots fel allians? Eller finns det någon annan?
Ja det är också intressant. Frågan är vad som kan tänkas hända med det när Cathay öppnar egen direkt konkurrent till sas linje.Inte helt omöjligt.
SAS samarbetar redan med Cathay Pacific när det gäller flygbiljetter till Australien / Nya Zeeland från Skandinavien, trots att de tillhör i olika allianser.
Jag tror att vissa samarbete är från den tiden allianserna inte fanns. Jag skulle tro att samarbete med American Airlines är ett sådant.Å andra sidan är det väl inte helt olikt sas samarbete med American Airlines, även om de väl inte har någon direkt till Skandinavien?
Jag tror att vissa samarbete är från den tiden allianserna inte fanns. Jag skulle tro att samarbete med American Airlines är ett sådant.
Samarbete utanför alliansens ramar är inte helt ovanligt nuförtiden.
SAS har samarbete med China Eastern, Shanghai Airlines, Cathay Paicifc och Cathay Dragon när det gäller flygbiljetter till Kina/Hong Kong.
Utöver dansk domestic har du ju bergen, Göteborg, Stavanger och trondhein året runt. Seasonal till ålesund och tromsö (och det var ju en leisure linje).Hur många direktlinjer från Köpenhamn finns det till städer i Skandinavien förutom huvudstäderna? Göteborg vet jag, finns Linköping är den kvar? Svenska marknaden (Svealand och norrut) blir nog svår, vem vill resa Luleå-Stockholm-Köpenhamn-Hongkong när det finns Stockholm-Hongkong utan omvägen Kasstrup.