Senaste nytt

Cash Upgrade (fastpris vid check in) tråden

Gjorde en standby upgrade på Thai i maj från STO till BKK.
M till U klass.
3800 SEK. Checkin agenten var tveksam även efter att kollat i sin instruktion så han kollade med Thai representanten som stod bredvid och hon så att det var korrekt.
Blev en bra tur i 777an.

Gjorde en standby upgrade på Thai i maj från STO till BKK.
M till U klass.
3800 SEK. Checkin agenten var tveksam även efter att kollat i sin instruktion så han kollade med Thai representanten som stod bredvid och hon så att det var korrekt.
Blev en bra tur i 777an.
Beroende på vilken fare basis i M du hade så finns det risk att det var en ganska dålig deal, eller att det blev en OK deal.

Japan Airlines (JL / JAL) erbjuder Cash upgrade på olika flygplatser, dock endast från Economy class till Premium Economy.

Uppgradering från Economy class till Premium Economy:

Pris: (per segment)
  • Tokyo -> San Francisco / Los Angeles / New York / Chicago / Dallas / Honolulu / Sydney / London / Paris / Frankfurt / Helsinki : JPY 30.000
  • Tokyo -> Jakarta / Delhi : JPY 20.000
  • Tokyo -> Bangkok / Hong Kong / Singapore / Hanoi : JPY 10.000
  • San Francisco / Los Angeles / New York / Chicago / Dallas / Honolulu -> Tokyo : USD 300
  • Sydney -> Tokyo : AUD 350
  • London -> Tokyo : GBP 210*
    (* Additionally to this upgrading surcharge. "Air Passenger Duty" tax is required.)
  • Paris / Frankfurt / Helsinki -> Tokyo : EUR 250
  • Bangkok -> Tokyo : THB 3.500
  • Jakarta -> Tokyo : IDR 2.800.000
  • Hong Kong -> Tokyo : HKD 1.000
  • Delhi -> Tokyo : INR 10.000
  • Singapore -> Tokyo : SGD 120
  • Hanoi –> Tokyo : USD 100

Intjäning av miles/poäng är enligt originalbiljettens bokningsklass.
JAL skrev:
* Supplementary services such as lounge access and accumulated miles are based on original ticket fares.
JAL International Flights - Upgrading to Premium Economy Class at the airport

Hjälp! Gjorde bort mig när jag bokade en flight ToR STO-SYD med SQ. Bokade via online agent och när jag fick biljetterna så ser jag att jag bara får poäng för flighten ned (klass H) medan hela vägen hem (SYD-SIN-ZUR-STO) går poänglös då biljetten är bokningsklass N! :(:(:(

Kan jag köpa en upgrade på vägen hem och byta bokningsklass alternativt betala för Economy premium och isåfall få poäng? Hur mycket skulle det kosta?

Stort tack för svar!!

Troligen får du inte poäng för en uppgradering om du inte lyckas betala fare difference och boka om i förväg. Kontakta de som du bokade biljetten igenom och se vad det skulle kosta.

Ok, tack! Jag trodde man fick poäng för den nya klassen om man t.ex. uppgradeade till economy plus från economy men det gäller alltså inte i detta fall?

Ok, tack! Jag trodde man fick poäng för den nya klassen om man t.ex. uppgradeade till economy plus från economy men det gäller alltså inte i detta fall?

Cash upgrade på flygplatsen hos SAS ger enbart poäng i den ursprungliga bokningsklassen. Gissar att det är liknande hos de flesta andra bolag.

Toppen