Senaste nytt

Cash Upgrade (fastpris vid check in) tråden

Testade att uppgradera United inrikes USA med cash via deras app. Fick bokningsklass F (kunde ändra avgång i appen om jag ville) men SAS ville bara ge poäng för ursprungsklassen. Inga stora summor att bråka om men enligt SAS kundtjänst är det bara Optiontown som ger poäng enligt uppgraderad bokningsklass. Finns väl exempel på motsatsen, eller minns jag fel? Hur som helt bra att veta om man man hoppas på Eurobonus-boost genom cash upgrade på United...

Testade att uppgradera United inrikes USA med cash via deras app. Fick bokningsklass F (kunde ändra avgång i appen om jag ville) men SAS ville bara ge poäng för ursprungsklassen. Inga stora summor att bråka om men enligt SAS kundtjänst är det bara Optiontown som ger poäng enligt uppgraderad bokningsklass. Finns väl exempel på motsatsen, eller minns jag fel? Hur som helt bra att veta om man man hoppas på Eurobonus-boost genom cash upgrade på United...
Det är olika hos olika flygbolag och flygbonusprogram. Det är alltid enklare att räkna med att man får poäng/miles enligt ursprungliga bokningsklassen.

Det är rätt tydligt vid uppköp på United att man inte får mer miles.

Däremot brukar man ju ibland få ett erbjudande om att köpa till extra miles på resan (i princip upp till en bokningsklass som ger fler miles). Jag misstänker att den inte fungerar om man samlar till något annat än deras eget MP-program, men är det någon som provat?

Däremot brukar man ju ibland få ett erbjudande om att köpa till extra miles på resan (i princip upp till en bokningsklass som ger fler miles). Jag misstänker att den inte fungerar om man samlar till något annat än deras eget MP-program, men är det någon som provat?
Jag tror inte att man får erbjudande av United Award Accelerator till andra bonusprogram än till United Mileage Plus.
Dessutom man får inte United Award Accelerator om biljett stock inte är 016- (United).
United skrev:
Award Accelerator is available only on tickets issued by United (including award tickets), although travel can be operated by another airline. Certain types of tickets may be excluded

Award Accelerator Earns Extra Miles | United Airlines

Det är rätt tydligt vid uppköp på United att man inte får mer miles.

Erbjudandet om dubbla poäng tolkar jag som ett rent MP-erbjudande och skulle aldrig testa det med SAS. Angående min egen uppgradering så kunde man ju tänka sig fler poäng med tanke på att man fick en ny bokningsklass och ej bara kabinklass men det var absolut inget jag tog för givet utan mest såg som en bonus om så skulle ske.

Erbjudandet om dubbla poäng tolkar jag som ett rent MP-erbjudande och skulle aldrig testa det med SAS. Angående min egen uppgradering så kunde man ju tänka sig fler poäng med tanke på att man fick en ny bokningsklass och ej bara kabinklass men det var absolut inget jag tog för givet utan mest såg som en bonus om så skulle ske.
Ibland står det annan bokningsklass (t ex F i ditt fall) på boardingkort men ursprungliga bokningsklassen finns kvar i bokningen, därför får du poäng/miles enligt detta.
När jag blev uppgraderad av SAS (Op-Up) till SAS Business stod det Cc på boardingkort men jag fick poängen enligt ursprungliga bokningsklassen.

Jag tror inte att man får erbjudande av United Award Accelerator till andra bonusprogram än till United Mileage Plus.
Dessutom man får inte United Award Accelerator om biljett stock inte är 016- (United).

Det borde man kanske inte men jag har definitivt fått det med eurobonus-nummer i bokningen, men med biljetten på 016-. Har definitivt fått det i incheckningsmaskin, och jag tror även i appen.

Men jag har som sagt inte testat. Eftersom det känns som det inte borde fungera.

Det borde man kanske inte men jag har definitivt fått det med eurobonus-nummer i bokningen, men med biljetten på 016-. Har definitivt fått det i incheckningsmaskin, och jag tror även i appen.

Men jag har som sagt inte testat. Eftersom det känns som det inte borde fungera.
Fast frågan är om inköpta miles verkligen hamnar på SAS EuroBonus konto eller ej. Vilket är jag mycket tveksam för.
I så fall tror jag att man matar in United Mileage Plus nummer och inköpta miles hamnar där.

Fast frågan är om inköpta miles verkligen hamnar på SAS EuroBonus konto eller ej. Vilket är jag mycket tveksam för.
I så fall tror jag att man matar in United Mileage Plus nummer och inköpta miles hamnar där.
Precis, jag är också mycket tveksamt till att det skulle landa på eb. Det är därför jag aldrig provat..

Inlägg från: Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher | Sida 44 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Hej
Jag och min kille har precis skaffat American Express Elite kortet för att kunna få 2for1 voucher och jag har läst denna tråd och lärt mig en hel del, men min slutsats är att det verkar ganska svårt att få first class biljetter på de routes som jag vill åka på...

Har ni funderat på om det eventuellt är lättare att bara byta mot business biljetter på de rutter med first class kabin och sedan uppgradera till first vid gaten med poäng eller pengar och hoppas på lyckan då det verkar vara så svårt att hitta first class biljetter med poängbokningar? (Detta förutsatt att ni inte kräver first class from the beginning, för mig personligen räcker business gott och väl, men om det är möjligt att uppgradera till First på plats så gör jag hellre det än att spendera timmar framför ANA tools (eller vad det nu heter) för att planera...
Ok då är jag med. Hur är det med att uppgradera till First från Business med pengar? Förekommer det vanligtvis?
Säg att jag har bokat en business biljett med poäng på en rutt med first class cabin och vill betala upgrade till first för cash.
THAI erbjuder Cash upgrade vid check in för fast summa och det gick (går?) att uppgradera på en bonusresabokning.
Den tiden jag uppgraderade på min bmi Diamond Club bonusresa fick jag miles för uppgraderade klassens miles (= 300%).

• Gilla
Reactions: fcx
Toppen