Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

747-400 var bäst men de har ju förstört den produkten genom att byta hårdvara. Numera är det väl same-same oavsett vad man väljer om jag fattat saken rätt.
Grymt! Har bokat LH till Rio i Business nu men kom på att det egentligen bara var onödigt då jag nog inte tänker nöja mig med Business ändå. Hade någon tanke att försöka få till F på den flighten när det närmar sig 2 veckor kvar men om jag inte har lust att åka Business ändå så var det ju bara onödigt att boka... Jaja... man lär sig. Det är ju fritt att boka av.

Hittade Asiana First bokningsbart till Seoul från FRA på mina datum men det är vad jag förstår inte deras suite som annars verkar schyssst... Det är ju i alla fall First så kanske bokar det och kör den om det inte dyker upp LH First samma sträcka. Korea kanske e kul :)

Om huvudsyftet är att åka Lufthansa F från FRA, är det ok att välja vilken destination som helst eller har de "kass" First på några destinationer? Hittade lista över vart de åker med A380 vilket jag gissar är bäst men är det någon sträcka/med något plan man ska undvika?
Alla Lufthansas plan har "nya F". Den har ju varit med några år nu så enligt mig är den inte särskilt ny men deras senaste iaf.

A330/340/380 är i grunden samma produkt. A380 är märkbart tystare än A330/340. A380 har även väldigt rymliga toaletter medan övriga plan har de "vanliga" storlekarna.
Samtliga Airbusplan har två rader 1-2-1 konfiguration. F på A380 är på upper deck.

B747-8i är i nosen med tre rader 1-1, 1-1, 1-2-1 konfig.

Hej
Jag och min kille har precis skaffat American Express Elite kortet för att kunna få 2for1 voucher och jag har läst denna tråd och lärt mig en hel del, men min slutsats är att det verkar ganska svårt att få first class biljetter på de routes som jag vill åka på...

Har ni funderat på om det eventuellt är lättare att bara byta mot business biljetter på de rutter med first class kabin och sedan uppgradera till first vid gaten med poäng eller pengar och hoppas på lyckan då det verkar vara så svårt att hitta first class biljetter med poängbokningar? (Detta förutsatt att ni inte kräver first class from the beginning, för mig personligen räcker business gott och väl, men om det är möjligt att uppgradera till First på plats så gör jag hellre det än att spendera timmar framför ANA tools (eller vad det nu heter) för att planera...

Hej
Jag och min kille har precis skaffat American Express Elite kortet för att kunna få 2for1 voucher och jag har läst denna tråd och lärt mig en hel del, men min slutsats är att det verkar ganska svårt att få first class biljetter på de routes som jag vill åka på...

Har ni funderat på om det eventuellt är lättare att bara byta mot business biljetter på de rutter med first class kabin och sedan uppgradera till first vid gaten med poäng eller pengar och hoppas på lyckan då det verkar vara så svårt att hitta first class biljetter med poängbokningar? (Detta förutsatt att ni inte kräver first class from the beginning, för mig personligen räcker business gott och väl, men om det är möjligt att uppgradera till First på plats så gör jag hellre det än att spendera timmar framför ANA tools (eller vad det nu heter) för att planera...
EuroBonus-poäng fungerar bara för gateuppgraderingar hos SAS, och de har ingen First, så den kombinationen går tyvärr inte.

Ok då är jag med. Hur är det med att uppgradera till First från Business med pengar? Förekommer det vanligtvis?
Säg att jag har bokat en business biljett med poäng på en rutt med first class cabin och vill betala upgrade till first för cash.

Ok då är jag med. Hur är det med att uppgradera till First från Business med pengar? Förekommer det vanligtvis?
Säg att jag har bokat en business biljett med poäng på en rutt med first class cabin och vill betala upgrade till first för cash.

Vilka routes tänkte du på, t.ex.?

Toppen