Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Har lite svårt att greppa det här med vad som är tillåtet kring routings etc... Frågade tidigare ang. vart man kunde flyga i First men det blev aldrig någon bokning då. Nu måste jag boka så nu sitter jag och försöker lära mig :)

Fick tidigare förslag från @Dr. Miles ang. Frankfurt till Hawaii via Tokyo i First vilket skulle varar riktigt najs men det verkar inte som ANA flyger NRT-HNL i First utan det är United i så fall vilket känns sådär. Jag tror vi kan nöja oss med Tokyo eller ex. Singapore som slutdestination då det inte kan bli så många dagar den här gången så jag ska försöka få till roligast möjliga sträckning i First med antingen ANA eller Thai som sen ev. kan bokas om till First med LH.

Så, snabb fråga. Vet att det finns LH First till SIN i A380 och ANA First från SIN till NRT så är det tillåtet att boka ARN-FRA-SIN-NRT tor?

Ja, routing i sig är giltigt. Om du kommer att kunna boka (pga tillgänglighet) är en annan fråga...
Jo det förstår jag... men måste hitta några tänkbara routes som jag ska försöka söka tillgänglighet på. Det här är bara en möjlig, ska försöka komma på fler i First :) Sen när jag har några så är det väl bara att försöka lära sig att söka tillgänglighet. Vet att det finns en guide för detta men lyckas inte söka fram den...?

Ah, jag tror du skrev Eurobonusforumet vilket såklart var det jag kollade i... I Star Alliance verkar det ju finnas en del, tack!

Om huvudsyftet är att åka Lufthansa F från FRA, är det ok att välja vilken destination som helst eller har de "kass" First på några destinationer? Hittade lista över vart de åker med A380 vilket jag gissar är bäst men är det någon sträcka/med något plan man ska undvika?

747-400 var bäst men de har ju förstört den produkten genom att byta hårdvara. Numera är det väl same-same oavsett vad man väljer om jag fattat saken rätt.

Toppen