Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Ok då är jag med. Hur är det med att uppgradera till First från Business med pengar? Förekommer det vanligtvis?
Säg att jag har bokat en business biljett med poäng på en rutt med first class cabin och vill betala upgrade till first för cash.
Det har säkert hänt, men räkna inte med det. Troligen kommer det inte att gå.

Ok då är jag med. Hur är det med att uppgradera till First från Business med pengar? Förekommer det vanligtvis?
Säg att jag har bokat en business biljett med poäng på en rutt med first class cabin och vill betala upgrade till first för cash.
Bara om C är överbokat och de erbjuder cash upgrade vid check in eller vid gate. Händer på Lufthansa då och då.

Men det är ju 9 legs. :) Jag trodde att 8 legs är det som gäller max för en T/R biljett, dvs. 4 legs på enkel-biljett?
Har jag uppfattad det fel?
Det är 8 legs per bokning som gäller, om du väljer enkelresa eller tur och retur spelar ingen roll du har 8 segment till förfogande i båda fallen.

Jag planerar att åka ARN-HND-BKK-KUL tor i April. Blir borta drygt en vecka. Jag har under de senaste veckorna kollat och det finns nästan alltid tillgång till Lufthansa F från FRA inom 14 dagar. Är det bäst att göra en bokning för en resa i April nu och boka FRA-HND i ekonomi och sedan ändra till F närmare avgång?

Anledningen skulle vara att jag viill testa ANA F på hemresan och det verkar vara svårt med platser om man bokar tätt inpå.

Mod Edit: Ändrat ordet för "ekonomiklass" till ett mer passande ord

Last edited by a moderator:
Jag planerar att åka ARN-HND-BKK-KUL tor i April. Blir borta drygt en vecka. Jag har under de senaste veckorna kollat och det finns nästan alltid tillgång till Lufthansa F från FRA inom 14 dagar. Är det bäst att göra en bokning för en resa i April nu och boka FRA-HND i apklass och sedan ändra till F närmare avgång?
Observera att i slutet av april och i början av maj infaller japansk storhelg "Golden week".
Om din resa sker just under den perioden till/från Japan, kan det hända att mycket dålig tillgänglighet då.

Toppen