Senaste nytt

Cash Upgrade (fastpris vid check in) tråden

Kommer du ihåg vad dom skulle ha för uppgradering på EWR-SFO?

Inte exakt, men det borde väl ha varit omkring $1000.

Om jag nu går in och tittar på min bokning så går det inte längre att uppgradera för bara pengar, men dock för miles+pengar

ARN-EWR-SFO 20k miles+$550
SFO-OGG 27k miles + $125
OGG-SFO-EWR-ARN 20k miles+$550

Intressant att se att det är billigare (i miles, men mer pengar) att uppgradera hela hemresan än bara det sista segmentet på utresan. Vi behöver övernatta i San Francisco, så antar att det kanske blir därför som det räknas som en separat resa i uppgraderingssystemet eller nåt sånt.

Hursomhelst så har jag inga United-miles och krediterar till Eurobonus, så behöver inte ens överväga uppgradering här.

Last edited:
Inte exakt, men det borde väl ha varit omkring $1000.

Om jag nu går in och tittar på min bokning så går det inte längre att uppgradera för bara pengar, men dock för miles+pengar

ARN-EWR-SFO 20k miles+$550
SFO-OGG 27k miles + $125
OGG-SFO-EWR-ARN 20k miles+$550

Intressant att se att det är billigare (i miles, men mer pengar) att uppgradera hela hemresan än bara det sista segmentet på utresan. Vi behöver övernatta i San Francisco, så antar att det kanske blir därför som det räknas som en separat resa i uppgraderingssystemet eller nåt sånt.

Hursomhelst så har jag inga United-miles och krediterar till Eurobonus, så behöver inte ens överväga uppgradering här.

Det måste ha blivit en nolla för mycket?
Alaska airlines tar $150 för motsvarande uppgradering.

Frågade på SCL om uppgradering på LAN:s 787:a SCL-MAD.

Damen påstod att hon kunde bara uppgradera resten av resan (vidare till HEL och VAA) vilket skulle gett totalpriset 6700$. Skrattade och tackade snällt nej.

Frågade på SCL om uppgradering på LAN:s 787:a SCL-MAD.

Damen påstod att hon kunde bara uppgradera resten av resan (vidare till HEL och VAA) vilket skulle gett totalpriset 6700$. Skrattade och tackade snällt nej.
Menade hon inte i Chilean Peso (CLP) ;) I Chile använder man ofta dollartecken ($) för CLP och i så fall skulle det ha kostat ca 9 EUR för uppgraderingen. :)

Fik mail igaar fra QR med tilbud om cash up[grade fra economy til business fra CPH-DOH og DOH-SGN for 700 usd per straekning. Men da det ikke giver ekstra point synes jeg det er pebret...

Menade hon inte i Chilean Peso (CLP) ;) I Chile använder man ofta dollartecken ($) för CLP och i så fall skulle det ha kostat ca 9 EUR för uppgraderingen. :)

Tyvärr inte. Hon sade själv "It's very expensive, 6700 USD".
6700 pesos motsvarar under 10 EUR så jag tror inte det kan vara så billigt heller.

Jag har hittat prislista för Cash upgrade (Stand-by upgrade) hos THAI.

T ex:

Uppgradering från Economy class till Premium Economy (samma stol som i Business class) på Bangkok-Stockholm/Köpenhamn/Oslo v.v.

Stand-by Upgrading Surcharge/Fee for B,M,H,Q to Premium Economy Class (U Class)
BKK-STO/CPH/OSL: THB 19510 (ca 5.000 SEK)

Upgrading Surcharge/Fee for V, W to Premium Economy Class(U Class)
BKK-STO/CPH/OSL: THB 23840 (ca 6.000 SEK)
Travel | Information | Thai Airways

Uppgradering från Business class till First class på London->Bangkok.

• Economy class to Royal Silk class one way upgrade from London to Bangkok from GBP 620 (ca 7.900 SEK) per person plus any additional governement tax.
• Royal Silk class to Royal First class one way upgrade from London to Bangkok is GBP 490 (ca 6.300 SEK) per person.
Special Offers | Promotions | Thai Airways

När jag uppgraderade mig från THAI Business class (det var en bonusresa dessutom) till First class, fick jag miles enligt First class till bmi Diamond Club.
Jag vet dock inte om det gäller även för andra flygbolags bonusprogram.

Kostnad idag för Y - Z med Swiss PVG - ZRH CHR 1700:-. Inget för mig...
Haha med tanke på att Z för en hel del POS är dyrare än Y på den sträckan så är det nästan kriminellt med de priserna!

På ZRH-PVG i höstas försökte killen bredvid mig göra en cash upgrade ombord. Han reste med några andra svenskar, men jag talade inte med dem så de visste inte att jag förstod dem. Dock, han bad om pris och fick ca 1500 tror jag. Wow great sa han - CHF sa flygvärdinnan. Vad är det sa han? Efter att polarna indikerat priset till honom i SEK så.... tackade han vänligt men bestämt nej! :p

Toppen