Senaste nytt

Cash Upgrade (fastpris vid check in) tråden

Den här diskussionen innehåller en mängd information som skulle passa mycket bättre som individuella diskussioner; jag har redan börjat splitta upp den.

Om du har en fråga kring att köpa uppgradering på flygplatsen, fundera på om den inte skulle besvaras bättre i en separat diskussion.

Skall åka Arlanda-Istanbul imorgon med Turkish TK1794 i economy. Biljetten jag bokat är i bokningsklass W vilken enligt Turkish inte går att uppgradera till Business då det är no changes permitted. Jag har hört att Turkish ibland säljer cash upgrade vid incheckningen i mån av plats. På den aktuella flighten verkar det finnas gott om plats i C. Endast två bokade så vitt jag kan se på expertflyer. Någon som har erfarenhet av lyckade cash upgrades vid incheckning med Turkish från Arlanda? Har sett att en del har lyckats från Istanbul men inte hört någon som fått till det från Arlanda. Funderar på om jag skall gå till Menzies disk först eller testa med incheckningen. Tacksam för alla råd jag kan få.

Undrade själv. Hittade detta på FlyerTalk

BA introduced the CIV score (commercial individual value) last year to rank passengers on the flight manifest.

From 21st March, BA will introduce the CIV system for Passenger Information Lists. The PIL is a definitive passenger list given to crews after boarding closes , and as of 21/03 passengers will have a Customer Individual Value, or "score". The aim of the CIV is for crews to be able to differentiate between who spends what on BA! A Premier passenger will always have a score of 100 (maximum), whilst Gold card holders can expect a minimum of 39.

So, Mr X in 21F may have a score of 12, whilst Miss Y in 21G may have one of 89 meaning she would be given priority over Mr X, should, for example, meal choices run out, upgrades be available etc, etc....

• Gilla
Reactions: pep
Bokade just en resa med United ARN-EWR-SFO-OGG-SFO-EWR-ARN.
När bokningen var klar och betald erbjöds jag att uppgradera alla segment till det facila priset av ca 10000 USD. Jag avstod. :)

(Det gick att välja att bara uppgradera enskilda segment också. Tror att Atlantsegmenten låg på lite drygt 3kUSD vardera riktningen att uppgradera.)

Kommer du ihåg vad dom skulle ha för uppgradering på EWR-SFO?

Är det annars någon annan som har en uppfattning om vad United vill ha för en uppgradering (economy till business first) på SEA-ORD (en tisdag morgon)? Hittar inget på deras sida. Där verkar det mer som att man inte kan uppgradera för pengar utan bara med status eller poäng.

Toppen