lillemannen
Medlem
Aeroflot är ett av dom få bolagen som har tilltalat mig med namn i planet och hämtade upp mig i loungen vid en försening när jag var i Moskva.
Men så är jag "bara" EBD
Men så är jag "bara" EBD
Så vitt jag vet var det ytterligare ett par (ett par amerikaner) som missade planet pga. gatebyte.En liten undran, var det bara detta par som missade att ett byte av gate hade skett?
Hur kan man se på telefonen att ett missat samtal inte kopplats fram?
Varför lägger man upp detta på Facebook?
Här luktar det att detta par har varit ouppmärksamma på gate bytet!
Ja, och inte endast i gatesystemet (om man kan kalla det för det) utan i allra högsta grad i det allmänna systemet och det ofta. Vad är då definitionen på en "tyst" flygplats?
Hur kan man se på telefonen att ett missat samtal inte kopplats fram?
Jag håller verkligen inte med. SAS måste insett att risken för missförstånd var enorm här (väldigt likt flightnummer, samma destination, samma gate) och då får man var extra tydlig. Enbart ett utrop är exempelvis inte nog - jag vet inte hur många gånger jag hört GA mumla något i PA:t som inte går att höra.
Det går inte att jämföra att sova med att sitta försjunken i en bok.
Din vän borde göra några flygningar via Manila flygplats. Där kan en gate byte ske helt utan utrop, terminalbyte 10 min före boarding och det är 30 min i taxi till terminal 4... Helvetet är ALLTID värre någonannanstans... Manila är jordens r-vh-l när det gäller logistik
Jag brukar gå till personalen och fråga när jag är i GF och det inte står någon info på tavlan, de brukar oftast veta. Jag har samma erfarenhet som dig att det är ganska vanligt att info inte visas i tid på tavlorna.Pa tal om gater, dom ar inte sarskilt bra pa LHR T5 heller. Det har ju hant mer an en gang att de inte skriver ut gaten forrens 20 minuter innan gate closes. Som igar nar jag satt i Galleries First och det blev A1. Tycker det ar konstigt att man inte ska kunna ge ett gatenummer lite tidigare, pa just LHR T5 tar det ju en ganska lang tid, speciellt om man skulle ha lite problem att ga, att ta sig fran ena sidan till den andra.