Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Påsklovsresan går mot sitt slut, hälsningar från LAX och Staralliance loungen i väntan på SK940.

20170415_111509.jpg

20170415_111651.jpg

Ser fra mit panoramavindue at QR-maskinen ruller smukt og elegant ind til airbridge 50 meter væk. Har nu været her i Saigon i Apricot loungen i 2 timer, helt alene med 8 frøkener, der forkæler mig. Mit held er at jeg er en af de få (den eneste?) business-passagerer der rejser med QR (5th freedom) fra SGN-PNH. Dejlig moderniseret lounge, frisk stil og dejlig mad. Vinene er ikke til at hænge i juelgranen (billigt fransk "sprøjt"), men her er 3 forskellige øl, som lægger bunden. God kaffe og flere sorter af stærk sprit

Last edited:
God Morgon
Sitter nu på Lufthansa Senator Lounge på Düsseldorf AirPort. Kom i morse med SQ från SIN och skall nu vidare med SK till ARN om några timmar. Finflyg byts mot Fulflyg (SQ Business mot SK Plus...)

Var fullt med folk här i morse, men nu ganska lugnt..

Men förvånansvärt bra utbud på mat och dryck...

f095368c3822c0b09fe705f9ec08fd0f.jpg

76efd8c3db7765982489f4250e2fb82d.jpg

27d48287c8e720e95cde05cf17a03583.jpg

4d7f8e5d9da9eed3d6f53b88eca05003.jpg

Hej från Puri Indah loungen i Jakarta.
Jag ska flyga med Thai till Bangkok nu.
Flyget var fullt och jag hade blivit tilldelad ett mittsäte i ekonomiklass.
Jag klagade då vid checkin och tyckte det var märkligt att man delar ut mittsäten till Star gold medlemmar.
Allt i en vänlig ton förstås.
Efter att agenten pratat med sin chef fick jag ett gångsäte vid nödutgången så det är väl så bra det kan bli på ett fullt flygplan då man flyger ekonomiklass.
Förutom uppgradering då men business var också fullt.

Om loungen: Rätt kass. Internet fungerar dåligt.
Väldigt sparsamt utbud på mat och endast alkoholfria drycker.
Men kaffet var iallafall gott.

Hej från SAS Loungen på Landvetter väntar på SK140 till Arlanda som ser ut att bli en A320 NEO (SE-DOY eller LN-RGR), premiär för mig, verkar som att planet blev levererat den 31a Mars så bör nog bli den nyaste maskin jag flugit på

Senare idag väntar Etihad The apartment från London till Abu Dhabi....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen