Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.

mha321

Medlem
Och så årets allra sista lounge besök. Sas gold cph. Även här lugnt och gott om plats - fick ett eget bird med två soffor och fyra fåtöljer. Det är ju inte direkt vanligt. (och det varar säkert inte hela besöket)

Blir dock inte många minuter långt besök denna gång.
 

palmen

Moderator
Årets tredje sista lounge besök lär detta bli, Pontus loungen på Arlanda. Om någon är här så kan jag gästa i 30 minuter till ungefär.
20171231_124756.jpg
 

Viking75

Medlem
Försening till FRA med 4 timmar och ombokning direkt till ARN missar jag premiär med A380, skönt ändå med att komma hem direkt med två småttingar.
Dessutom blev det ett oanat möte med @Viking75 som hade samma Frankfurt flight. Vi började småprata och kom fram till att vi båda hängde på BC. Kul att träffas :)
Hoppas du och familjen får ny möjlighet till A380 flighten. (var riktigt bra idag) Skönt att ni kom hem med Stockholm flyget. Det var en rätt lustig loungeträff där bägge två med familjer fixade med alternativ att ta sig hem.:)
Som du vet blev vi först nekade MUC - GOT då vi var sent ute.
Rätt var det var så var vi bokade på den i alla fall då även denna var försenad! Snacka om att loungepersonalen gjorde allt för att försöka fixa o trixa. Otroligt hjälpsamma! Till slut tackade vi nej till 3 First och 1 business via MUC.
Vi tog det försenade planet och möttes upp i Frankfurt av Lufthansa personal. Vi blev lotsade hela vägen och kom hem med den flighten vi var bokade på från början. (bonus var att sista benet uppgraderades så alla satt i business FRA - GOT.
 

Buffy

Medlem
Hoppas du och familjen får ny möjlighet till A380 flighten. (var riktigt bra idag) Skönt att ni kom hem med Stockholm flyget. Det var en rätt lustig loungeträff där bägge två med familjer fixade med alternativ att ta sig hem.:)
Som du vet blev vi först nekade MUC - GOT då vi var sent ute.
Rätt var det var så var vi bokade på den i alla fall då även denna var försenad! Snacka om att loungepersonalen gjorde allt för att försöka fixa o trixa. Otroligt hjälpsamma! Till slut tackade vi nej till 3 First och 1 business via MUC.
Vi tog det försenade planet och möttes upp i Frankfurt av Lufthansa personal. Vi blev lotsade hela vägen och kom hem med den flighten vi var bokade på från början. (bonus var att sista benet uppgraderades så alla satt i business FRA - GOT.
Ja det var trist att missa min premiär med A380 men skönt att komma hem 7 timmar tidigare än bokat. Trist också med equipment change på HKT-BKK från 747 (hade seatat oss i F-kabinen) till 777. Blev samma 777 till Stockholm vi hade från HKT-BKK.
Då det nästan var tomt i PE (likadana säten som i C) så vi fick gå bak och sova där då vår infant också fick ett eget säte, vår infant vaknade kanske två gånger och någon sursnubbe sa till högt til oss att ”nu får ni försöka få tyst på era barn”. (Jag hörde ledsna barn från Y flera gånger under natten, men han trodde väl att det var våra), så efter der flyttade vi fram igen till C-kabinen då det ändå var dags för frukost snart och de flesta var vakna där.
 

trekker

Medlem
Gott nytt år till alla, årets sista loungehälsning kommer från executive loungen hilton wembley. Mediokert snacks och medioker dryck.

20171231_185805.jpg
 
  • Gilla
Reactions: doc

Jonas C

Medlem
Årets sista loungebesök sker i United Global First Lounge på San Francisco. Loungen används som temporärlounge i väntan på att nya Polaris Lounge ska öppna.

Dagen till ära serveras Moët Chandon. Oklart om den hör till utbudet eller om det bara serveras på nyårsafton. Smakar utmärkt tillsammans med tilltuggen.

Flyger hem via Istanbul med Turkish Airlines. Min första nyårsafton ombord på ett flygplan.

DCA1D20B-6F71-4600-A6D5-9706CF1ABEEA.jpeg 01E706F3-FEF7-4252-AB53-A839EB9DE14E.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen