Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Massagestolar är tamejfan tortyrredskap! Finns två såna i loungen, och man har även utökat med duschar. Lätt en av de bättre Business Class loungerna i Bangkok.

SAS Gold lounge på Stockholm Arlanda T5.

Jag funderade på varför kön till säkerhetskontrollen är olika långa trots att jag reser nästan alltid ut på måndag morgon och passerar säkerhetskontrollen vid kl. 07:00 - 07:30.
Jag förstår att det kan vara lite annorlunda situationer under sommaren eller under skollov men annars tycker man att det bör se ungefär likadant ut när man passerar säkerhetskontrollen samma veckodag och vid ungefär liknande tidpunkt varje gång.

Inga massagestolar, eller skinksås för det finns inga mackor här, SAS Loungen på T4 ARN, på väg till SDL. Jätte långa köer till säkerhetskontrollen långt förbi 7Eleven, i fast track 2 personer före.

Var för är vissa i personalen vid säkerhetskontrollerna så förb... sura och griniga, begriper dom inte att de har ett servicejobb?
Mitt boarding card på telefonen kunde han inte läsa av i sin scanner, han fäller följande kommentar har du inget giltigt kort heller så får du gå ner och ställa dig i kön!!! Det står här att jag har fast track säger jag och visar det röda på telefonens boarding card, det duger inte säger han jag skall ha ett som fungerar i min maskin. Det var bara att ta fram ett kort och som tur var fungerade det i hans maskin,

Inga massagestolar, eller skinksås för det finns inga mackor här, SAS Loungen på T4 ARN, på väg till SDL. Jätte långa köer till säkerhetskontrollen långt förbi 7Eleven, i fast track 2 personer före.

Var för är vissa i personalen vid säkerhetskontrollerna så förb... sura och griniga, begriper dom inte att de har ett servicejobb?
Mitt boarding card på telefonen kunde han inte läsa av i sin scanner, han fäller följande kommentar har du inget giltigt kort heller så får du gå ner och ställa dig i kön!!! Det står här att jag har fast track säger jag och visar det röda på telefonens boarding card, det duger inte säger han jag skall ha ett som fungerar i min maskin. Det var bara att ta fram ett kort och som tur var fungerade det i hans maskin,
Bra fråga, försökte småprata med dom häromdagen och vara allmänt trevlig. Fick noll respons.

Tänkte jobba ett antal timmar i loungen på IAD och hade laddat ned pdf av BP (appen går ej att använda). Tydligen tycker TSA :s scanner "airline not recognised " och jag blev tillsagd att gå till ticketing desk, som 5 timmar innan avfärd ser ut så här:Visa bifogad bild 42467

Been there - done that. Vad är det med IAD!? Jag hade dessutom utskrivet boardingkort från hotellets skrivare...

Mitt boarding card på telefonen kunde han inte läsa av i sin scanner

Du vet väl att 11e budordet är att aldrig använda elektroniska boardingkort? :)

Du vet väl att 11e budordet är att aldrig använda elektroniska boardingkort? :)
Jag slutade med elektroniska boardingkort efter att jag nastan forlorat min telefon pga en slapphant sakethetskontrollant pa LHR T3 transit som nastan tappade telefonen i golvet. Och det var inte enda gangen under de ca 3 ggr jag anvande elektorniskt BP.

SATS Premier Lounge på Changi brevid den nerlagda Golden Lounge.
På väg med Malaysian till KUL och sedan NRT.
Denna lounge är ok och har det nödvändigaste men inte så mycket mer.

SAS Gold lounge i T5 Arlanda.
Åker strax till Hong Kong med Tore Viking (tror jag det borde bli). Blir kul att se nya kabinen för första gången, och dessutom på ett helt nytt plan. Tyvärr ingen lycka att uppgradera med OT, och enligt loungereceptionen så är det helt fullt i C, så ingen möjlighet till poänguppgradering heller. Hursomhelst så bör det vara ett lyft med nya kabinen även i Go.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen