Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
SAS Gold lounge i T5 Arlanda.
Åker strax till Hong Kong med Tore Viking (tror jag det borde bli). Blir kul att se nya kabinen för första gången, och dessutom på ett helt nytt plan. Tyvärr ingen lycka att uppgradera med OT, och enligt loungereceptionen så är det helt fullt i C, så ingen möjlighet till poänguppgradering heller. Hursomhelst så bör det vara ett lyft med nya kabinen även i Go.
Vad kul att det är fullt i C! Det glädjer mig, hoppas att linjen går bra.

Åker strax till Hong Kong med Tore Viking (tror jag det borde bli). Blir kul att se nya kabinen för första gången, och dessutom på ett helt nytt plan. Tyvärr ingen lycka att uppgradera med OT, och enligt loungereceptionen så är det helt fullt i C, så ingen möjlighet till poänguppgradering heller. Hursomhelst så bör det vara ett lyft med nya kabinen även i Go.

Japp, det blir Tore Viking.
ImageUploadedByTapatalk1444653716.590613.jpg

ImageUploadedByTapatalk1444654523.869255.jpg

Plats 41A, så gått om.plats för benen. Förhoppningvis blir det inte för mycket folk som köar till toaletterna här. Insåg dock att jag borde haft med mig kabinväska och inte bara litet handbagage så jag haft nåt att använda som fotpall när jag ska sova.

I övrigt märks det verkligen att planet är nytt, känns väldigt bra. Under boarding slogs jag även över hur trevliga Plusstolarna såg ut - klart lyft över Go. Tidigare har jag inte sett så stor poäng med att åka plus, men nu skulle jag nog kunna tänka mig det.

Da missade jag dig precis. Mitt forsta besoi nya SAS Gold. Klart batter an forut, men tyvarr samma mat.....

Är det den First class loungen som har cigarrum utan cigarr?
Ja, gick precis dit och kollade. Askfat och vatten på flaska är allt som fanns där inne och det sitter 2 pers där så tog inget kort.
Det lustiga är att första klass delen verkar sakna bar men dom hämtar ett glas vin eller vad nu man vill ha.
Baren verkar ligga i den vanliga loungen, tar kanske och kikar in där lite senare eller på returresan, är ganska nöjd att det är lugnt och skönt samt har utsikt mot plattan.

Plats 41A, så gått om.plats för benen. Förhoppningvis blir det inte för mycket folk som köar till toaletterna här. Insåg dock att jag borde haft med mig kabinväska och inte bara litet handbagage så jag haft nåt att använda som fotpall när jag ska sova.

I övrigt märks det verkligen att planet är nytt, känns väldigt bra. Under boarding slogs jag även över hur trevliga Plusstolarna såg ut - klart lyft över Go. Tidigare har jag inte sett så stor poäng med att åka plus, men nu skulle jag nog kunna tänka mig det.
Jag tror inte toakön blir ett problem - satt just på motsvarande plats från IAD (40B). Jag kunde sova nästan 6 timmar i en ekonomistol, vilket jag inte kan minnas när det hände senast!

Plusstolen är också skön. Det enda som är riktigt kasst är borden som är för små att ens ha brickan på och min laptop var ca 10 m för lång. I ekonomi är man van vid detta, men plus finns det utrymme att göra det bättre.

Nu har jag jobbat klart och lamnat min temporara arbetsplats, kommer befinna mig ett tag till i SAS Gold ARN om nagon ar i narheten. Kan gasta 1 ocksa.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen