Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första sträckan idag var ju med SQ i C, så därav SKL. TG's F-lounge hade inte funkat idag. Detta är ju också en ny biljett med utgångspunkt BKK. Landade ju igår från SYD.
Men jag har gott om tid att njuta av TG's lounge inför resan till FRA i övermorgon. Åker ju först 23:40.

Fick aldrig något gyllene inbjudningskort. Gick till transferdisken när jag kom till T2, men där sa de att det nog endast gäller för pax i Suites. Men de bad mig gå till loungen på T2 och kolla. Väl där så ringde de över och fick bekräftat att jag skulle beviljas inträde.
Tillträde ges till både Suites och första klass, dock delar de bara ut guldinbjudan till folk som verkligen reser från terminal 3, och helt klart finns det en viss logik med det.

Ah! Det visste jag inte. Tack för info, Jacob. Men vad spelar en gul lapp för roll, nu är man ju här... :) Har just ätit burgaren. Tog en Dry Martini innan och det var den bästa jag fått under hela resan, inkluderat alla hotell och restauranger jag varit på. Emirates lyckades också bra, i baren ombord. Men allt annat har sugit hårt.

DSC_5338.jpg
DSC_5344.jpg
DSC_5354.jpg

Last edited by a moderator:
Första sträckan idag var ju med SQ i C, så därav SKL. TG's F-lounge hade inte funkat idag. Detta är ju också en ny biljett med utgångspunkt BKK. Landade ju igår från SYD.
Men jag har gott om tid att njuta av TG's lounge inför resan till FRA i övermorgon. Åker ju först 23:40.

Aha, då är jag med. Missade att du hade en natt i BKK också, men det borde jag ha förstått då jag läste det tidigare. Det verkar i alla fall inte gå någon nöd på dig i TPR. Helt klart något jag skulle vilja uppleva en dag.

Jag och min vän Seinan sitter i T2 vid gate 19 på HKG! Ingen som möjligen är här och kan gästa? vi har 2 timmar till avgång mot manila där vi tillbringar 6 timmar under natten innan nästa flight :)

Sitter och tar igen mig i Esplanade Lounge på CGK. Åker vidare till SIN om 1,5 h.
Svalkar mig med guavajuice och vitt vin. Är lite sliten idag, faktiskt.
Fick i alla fall uträttat några ärenden i shoppingcentret vid Mangga Dua Square imorse. Tog en Blue Bird taxi från och till hotellet för ca 7 kronor enkel väg. Lite lätt förvirrande med alla nollor i den här valutan. Blue Bird till flygplatsen gick på ca 74.000 rupier + ca 8.000 för två vägtullar. Igår tog jag en Silver Bird från flygplatsen in till hotellet och det gick på 230.000 rupier. Bodde på Aston Marina Ancol, ett stenkast från Mangga Dua och gamla hamnen. Kostade ca 400 kronor för en rejäl tvårummare med kök och balkong.

Har varit nere och landat i Singapore och nu har jag landat i Ho Chi Minh City. Vidare mot Bangkok om en dryg timme, om jag har rätt lokal tid... Kyler mig med vietnamesisk öl i Rose Executive Lounge så länge.

Vi landade just bredvid Lufthansaplanet som ska ta mig till BKK, men det blev lite krångligare än väntat. Transferdisken kunde inte skriva ut mitt boardingpass, så killen går iväg med bokningsbekräftelser, pass och bagagelapp till en våning ner. Satt några andra svenskar och väntade mitt emot mig. De verkade ha någon sorts problem.
Efter en kvart kommer killen tillbaka med LH-dokumenten, HON-tagg för bagaget samt en kvinna som ska följa mig genom security och till loungen.
Spännande värre... :rolleyes:

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen