Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
China Airlines lounge @ HKG på väg mot TPE, verkar som jag fick en upgrade av säte då jag fick upper deck men check in var tydlig med att det endast var Y mat som serverades

Swiss Senator Schengen (A) loungen, väntar min "run" hem ZRH-PMI-FRA-ARN :)

Gillar denna lounge, fast lite riktigt käk skulle vara bra. Intressant observation/samtal med damen vid ingången. Jag har alltid undrat på varför man inte kan bara komma med ombordstigningskortet när det står SEN på detta. Då visar hon mig ca 20-25 ej giltiga M&M FTL/SEN samt Star Gold kort från olika bolag hon har samlat från resenärer som försöker ta sig in i loungen. Detta bara igår och idag! :) Så jag säger bara "passa dig"!!! :)

Uhhh... jag har av misstag visat FB Gold när jag ska in i en *A lounge. Jag hoppas hon inte tar kort hur som helst. :)

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Tror det mer handlade om att det som var giltigt till april 2010 inte längre fick användas :)

Då visar hon mig ca 20-25 ej giltiga M&M FTL/SEN samt Star Gold kort från olika bolag hon har samlat från resenärer som försöker ta sig in i loungen. Detta bara igår och idag! :) Så jag säger bara "passa dig"!!! :)

Intressant att lounge personalen förbehåller sig rätten att beslagta kort, men å andra sidan så är kortet rent formellt flygbolagets egendom. Har läst på FT att många knappar in "falska" SEN/FTL/*G nummer (dvs använder någon annans status) för att kunna ta sig in på loungen.

Intressant att lounge personalen förbehåller sig rätten att beslagta kort, men å andra sidan så är kortet rent formellt flygbolagets egendom. Har läst på FT att många knappar in "falska" SEN/FTL/*G nummer (dvs använder någon annans status) för att kunna ta sig in på loungen.

Herregud så desperat man måste vara då.

Herregud så desperat man måste vara då.

Nu sitter jag i någon av dessa Sala VIP vid D på PMI, helt ok nere i källaren här... Fick några frågor av Maitre D' Cabin som hade koll att jag skulle vidare till FRA. En herre som var HON sa: "crazy Swede" när jag berättade att det vara halva priset (i affärsklass) att åka min rutt. Berättade dock inte att jag inte är svensk :)

Back on topic: jag förstår mycket väl att Swiss tar hand om korten om någon har försökt lura till sig något man inte är berättiga till längre. Jag har dock lite empati för alla som tappar status: särskilt om man har haft det länge. Med Star Gold på riktigt sedan 1999 (inget A3 fusk, eller matchningstrams) så vet jag inte alls hur jag skulle agera om detta hårt upparbetade privilegium skulle försvinna :)

Stor fråga idag: blanda Swiss skumpa med en fredagsöl i loungen? Dom är jo rätt små! :)

Frukost i SL ARN inför SK1845 till MLA. En handfull besökare utöver oss (uanför råder emellertid charterkaos). Sitter i bc.se-hörnan uppåt en kvart till.

Sitter i sas businesslounge på cph ska ta försenad sk983 till Narita. Sprang på forumet av en slump när jag googlade Bose QC15 i våras har läst lite då och då sen dess. Tänkte att det var läge att regga nu när jag ändå bara sitter här. Kycklingsoppan här är riktigt god idag.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen