Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Singapore Airlines SilverKris First Class lounge i Sydney. Sitter ensam här - rätt bra utbud av mat & dryck inkl vettig Champagne. Fin utsikt från fönstren. Promenerar över till Air New Zealand Koru Club snart, den är mycket större och jag gillar NZ loungerna trots att det inte finns någon F del av loungen.

Thai Royal First Class SYD-BKK på 744 (10 sätes F), sedan 2 timmar i BKK med förbokad "neck & shoulder massage". Därefter BKK-LHR på 744 (9 sätes F Suite) vilket blir trevligt. Tre timmar shopping på Taxfree LHR innan jag skumpar hemåt på SK 736:a i Biz.

Hemma torsdag eftermiddag hos familjen, blir fint efter 14 dagar borta. Fantastisk resa med vänner och bekanta i BKK, SIN, MEL och SYD. Känns verkligen som att jag är tillbaka i Frequent Flyer svängen också efter följande routing på SK, TG, CX och QF:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Sitter i Royal First Class loungen på BKK efter min massage - känns toppen. Har kört lite FaceTime med familjen och fått shoppinglista inför LHR taxfree imorgon (idag?).

Snart väntar nya Thai Suites - blir kul att testa!

Åt sjurätters middag med några glas Dom Perignon, en liten Stolichnaya till Stör-romen, fint Grand Crü rödvin till Oxfilén och en liten konjak till ostarna. Känns lite tokigt att göra om samma sak igen om en timme! :D

Sitter i London nu och mycket riktigt kändes det konstigt att dra igång med Dom Perignon race igen mitt i natten. Har druckit mig mätt på Skumpa för ett tag nu. Nya F Suite var jättenajs, service snäppet bättre än mina tre tidigare F segment. Sov sex timmar på svenska tider, borde minska jetlag. Nu hemåt till familjen!

Sitter i LH Business Lounge på MXP...njae, inte väldigt imponerad men helt ok mat (parma, pasta m tomat & basilika) och vin, öl och prosecco att dricka. Skall till ARN via CPH så det blir en sen kväll. Jag kanske hinner med 30 minuter i flaggskeppet på CPH - det vore en trevlig avslutning!

Sitter i Menzies Executive Lounge ARN på väg till LHR med BA B767. Flyger C för första gången med BA. Solen ligger på här i "drivhuset". Ska bli gott med Champagne :)

Testar BAs EWR utbud. Första gången jag använder EWR och inte JFK. Inte lika stort och lika mycket utbud. Pre-flight dining öppnar 16:30 för min 18:25 flight till LHR.

Uppgraderade faciliteter är ganska schyssta med fina vyer för plane spotting. Annars samma upplägg som i LHR Galleris, med andra ord hög klass...Står en fin Delta B737-800 med winglets precis nedanför

BA EWR.JPG

Ursäkta kvalité på bilden, ni som har varit i USA vet hur flygplatsfönster ser ut..

Sitter i THAI Royal Orchid SPA lounge i Bangkok i väntan på min tur av neck&shoulder massage.

Idag har jag nog bra karma då jag slapp att betala 700 THB departure tax som man egentligen behöver att betala om man har utrikes-utrikes anslutning inom 24 timmar och har gått till landside.

SK BL ARN. Det har blivit en viss förbättring här inne. Skall bli spännade att se vad renoveringen av SL för med sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen