Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hälsningar från Finnair Business Lounge (Schengen). Snart avgång till GOT. Blev tyvärr inte den nyare interiören till och från CKG utan vi fick klara oss i 340:eek:r med den gamla 2-2-2-konfiggen. Annars nöjd med vad Finnair levererade men så var vi 5 resp 6 pax i C.

Jag som trodde att du hade lämnat Chongqing för gott ;)

Sitter i SAS loungen på Kastrup. BC hörnan upptagen. Strålande klart idag så man ser Sverige. På väg till FRA-BKK-BNE. Börjar med SAS 1805. Sedan blir det Thai (tyvärr?). Hade gärna provat den nya C kabinen på Austrian, dom brukar ha bra mat därtill.

En riktigt god morgon från Admirals Club / Sakura lounge på HNL. Nu väntar 25 timmar lång resa från HNL-LAX-LHR-BRU-ARN. Lyckades uppgradera till First på sträckan LAX-LHR får vi se om jag denna gång lyckas använda cabanas och concorde room. Gick ju inte så bra sist.

God kväll från Plaza Premium Lounge, Muscat, där vi som bäst återhämtar oss efter en lång dag (eller snarare vecka) på stranden. Väntar på KL0442 mot AMS, och blev lätt besvikna när det visade sig att KLM inte längre använder sig av Oman Airs lounger - inget fel på den här, men vi var inspirerade av Jacobs beskrivning av massagen som Oman Air frikostigt bjuder på. Hyfsat utbud av mat och tilltugg finns det i alla fall, och loungen är fräsch och rymlig. Ska nog överleva.

Senator loungen vid B28 i Frankfurt. Känner mig aningen sliten efter resan hit med Asiana i first, men vilken flygning det var. Är nog lite champagne full om man kan säga så. Väntar på SK674 som ska ta mig hem...

Business loungen i B piren Frankfurt. Väntar på Thai kärran som är försenad. Man har skjutit på avgång från 2110 till 2210. Enligt Lufthansas personal i loungen skall den landa strax innan 21. Kan man vända en A340-600 på en timme?

Har nu flyttat till Senator / Gold loungen vid B40 någonting. Fortfarande planerad avgång till 22 10. Skall man ta en Mojito i baren? Det har varit en kort men våt påskhelg. Jag tror jag gör en variant på "The Dice man". Håller avgångstiden blir det alkoholfritt. Blir det ytterligare försening tar jag en Mojito. Det är nästan så man hoppas......

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Sitter i SAS loungen på ORD. SAS har flyttat oss från Y till C. Tack så mycket SAS! Prövade Swiss loungen innan men den var inte alls bra. Tunt utbud, men det var väldigt lugnt och skönt.

Efter en trevlig resa med AA från HNL kan jag nu hälsa från One World First Class Lounge på Tom Bradley International Terminal Los Angeles. Lite litet, men väldigt lugnt och skönt faktiskt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen