Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hälsningar från KLM Crown Lounge AMS (Schengen), där vi varvat ner i ett par timmar sedan ankomst från MCT. Nu väntar KL1109 mot ARN.

Det blev ingen Mojito. Thai lyckade hålla på boardingtiden. Tur att det fanns Champagne ombord. Bra service. Fast vi var ju bara 6 st i C. Jag tror där var 42 stolar. Överlag var påskdagen en väldigt bra resdag. Öde på Kastrup, lika öde i Frankfurt. Har överhuvudtaget inte köat någonstans. Loungerna lugna och internet blixtsnabbt. Sitter nu i Bangkok Royal Silk loungen, East. Har åtta timmar. Funderade ett slag på att åka in för lite shopping. Men det är 36 grader varmt. Jag tror jag satsar på att ha lite tråkigt och få lite gjort. E-mail arkeologi har jag hört kan vara bra. Servern knorrar över postlådan.

Hälsningar från Corncorde Room på LHR T5. Ännu ett försök till att använda förbokad Cabana misslyckats. Detta då vi landade 10 minuter sent och vi inte fick någon gate förrän efter ytterligare 40 minuter på marken. Cabanan var redan bortskänkt nör vi kom. En snabb dusch i duschkabin, en kula glass och sedan iväg till Bryssel.

på "Sumpan" igen ägnar mig åt lite lounge hopping som vanligt i väntan på SK972 till CPH och sedan vidare till GOT. Konstaterade att jag har varit 64ggr här o det är 6år sedan flygplatsen öppnade, hur många gånger jag har varit på den gamla har jag för längesedan tappat räkningen på. Men det skall bli skönt o komma hem och möta den svenska våren.

Tillbaka i ADD, och det är inte lika surt den här gången. Lounge #2 är dock knökfull, men ett par schyssta lirare från (tror jag) Kenya lämnade plats för en ensam blekfis.

Naturligtvis har dom skrivit ut boardingtiden en halvtimma för tidigt, som vanligt. Hoppas jag verkligen, i alla fall.

SL i CPH detta var sista resan med SK972/SK973 många resor blev det. Troligtvis blir det LH nästa gång man skall till BKK.

Naturligtvis har dom skrivit ut boardingtiden en halvtimma för tidigt, som vanligt. Hoppas jag verkligen, i alla fall.

Det är väl praxis i Afrika. Men sitter man i loungerna och flyger med europeiska bolag brukar det alltid komma en tomte och säga till när det faktiskt är dags att gå till gaten.

Det var faktiskt precis vad som hände när jag skrev det där. Det var bara att klicka på spara och kila iväg till bussen.

Det visade sig att tiden faktiskt var på riktigt, och dom hade bestämt sig för att trucka ut alla för att sitta och vänta i planet istället. För det är ju en mycket bättre idé.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen